نمایشگاه دستاورد‌ها و اختراعات بسیجیان در پنجمین جشنواره جهادگران علم و فناوری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،نمایشگاه دستاورد‌ها و اختراعات بسیجیان علم و فناوری همدان صبح امروز (یکشنبه) با حضور سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار سرتیپ «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مجتمع فرهنگی ورزشی پنجم آذر بسیج افتتاح شد.

سرهنگ دوم پاسدار یوسف تیموری مدیر مرکز حمایت از اختراعات و فناوری سپاه انصارالحسین ع استان همدان در این نمایشگاه گفت: پنج طرح فناورانه بسیج استان همدان شامل جلیقه ضدگلوله، دستگاه اُزن ساز، دستگاه استریل آب، دستگاه ضدعفونی ماسک و بذر گیاه «قیچ» به نمایش گذاشته شده است.

او در خصوص جلیقه ضدگلوله با اشاره به اینکه جلیقه ضدگلوله کنونی وارداتی و تولید آن در انحصار چند کشور محدود است ودارای وزن بالا به میزان بیش از سه کیلوگرم است، افزود:، اما جوان همدانی جلیقه جدید با وزن یک کیلو و ۷۰۰ گرم اختراع کرده که چندین نوبت توسط نیرو‌های مسلح با سلاح کلت از فاصله نزدیک و دور مورد آزمایش قرار گرفته است. این جلیقه که کاربرد نظامی و همچنین حفاظت از شخصیت‌ها دارد با یک سوم قیمت وارداتی وارد چرخه تولید شده است.

سرهنگ تیموری درباره دستگاه «ازون ساز» هم ادامه داد: دستگاه «ازون ساز» با کاربرد ضد عفونی اماکن اداری و عمومی مانند بانک‌ها و با هدف پیشگیری از انتشار ویروس در هوا تولید شده است.

او بیان کرد: دستگاه استریل و ضدعفونی کردن آب که از آن می‌توان برای شستن و ضدعفونی کردن میوه و سبزیجات استفاده کرد که دستگاه یاد شده توسط مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی همدان تایید شده است.

این مسئول با بیان اینکه دستگاهی نیز برای ضدعفونی کردن ماسک در نظر گرفته شده است که با روش «ازون ساز» و اشعه «یو. ای» ماسک را ضدعفونی می‌کند، اظهار داشت: این دستگاه مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.

او با اشاره به تولید و اصلاح بذر گیاه «قیچ» گفت: تولید و اصلاح بذر گیاه «قیچ» خاص مناطق گرم و خشک بوده و برای ایجاد پوشش گیاهی در حاشیه بزرگراه ها، محل‌های باطله معادن و نخاله می‌توان کشت کرد همچنین می‌توان از آن به عنوان خوراک دام و طیور بهره گرفت.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.