نیروگاه حرارتی بیستون بیشترین سهم را در آلودگی هوای کرمانشاه دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: در زمان مصرف مازوت در نیروگاه‌ها در ماه‌های آذر و دی هوای شهر کرمانشاه ۲ روز بحرانی (بسیار ناسالم) را تجربه کرد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فریدون یاوری روز یکشنبه در کارگروه استانی شرایط اضطراری آلودگی هوا در سرسرای شهدای دولت استانداری، مجموع هوای ناخوش کرمانشاه امسال تاکنون را هفت روز اعلام کرد و گفت: علاوه بر ۲ روز بحرانی، پنج روز نیز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته ایم.

او با اینکه وضعیت سلامت هوای کرمانشاه در مقایسه با دیگر کلانشهر‌هایی مانند تهران را مطلوب دانست، اما تاکید کرد که برای برنامه ریزی نباید خودمان را با جای دیگری مقایسه کنیم.

یاوری، تعداد ایستگاه‌های پایش وضعیت آلودگی هوای استان را ۹ ایستگاه اعلام کرد و توضیح داد که چهار ایستگاه در میدان غدیر، محوطه استانداری، زیبا پارک و پالایشگاه شرکت نفت قرار دارند و پنج ایستگاه نیز در شهر‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب، اسلام آبادغرب، پاوه و کنگاور مستقر هستند.

او اشاره‌ای نیز به سال ۹۸ با ۱۲۰ روز آلودگی هوا داشت و گفت: در آن سال گرد و غبار عامل اصلی آلودگی هوا بود، اما امروز آلودگی ما مربوط به زمانی است که صنایعی مانند نیروگاه حرارتی بیستون و سیمان غرب از مازوت استفاده می‌کنند.

او تاکید کرد: نیروگاه حرارتی بیستون بیشترین سهم را در آلودگی هوای کرمانشاه دارد که به مصوبه‌ای برای توقف استفاده از مازوت نیاز است.

یاوری گفت: نیروگاه‌ها و صنایع ما در هنگام قطع گاز باید در ابتدا به سراغ گازوییل بروند و استفاده از مازوت آخرین گزینه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای نیز به پدیده وارونگی هوا در کلانشهری مانند تهران داشت و گفت: خوشبختانه این اتفاق در هنگام تردد خودرو‌ها در کرمانشاه نیفتاده است.

یاوری همچنین آلودگی هوای کرمانشاه با تهران را متفاوت دانست و گفت: در تهران پایداری آلودگی هوا ممکن است چند روز طول بکشد، اما مدت زمان آن برای کرمانشاه به روز نمی‌رسد و چند ساعته است.

در ادامه این جلسه مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه نیز اشاره‌ای به وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی داشت و گفت: برخی از اتوبوس‌های درون شهری ما که از مشهد خریداری شده کیفیت مناسبی ندارد.

سالاری با اشاره به مراکز معاینه فنی بیان داشت: متاسفانه برخی از این مراکز به صورت صوری کار می‌کنند.

او در ادامه گفت: همچنین چندین سال است که فعالیت کارخانه سیمان غرب بر روی هوای روستا‌های اطراف و شهر کرمانشاه تاثیر منفی گذاشته است.

سالاری از معضل بوی بد به عنوان دیگر مشکلی یاد کرد که روستا‌های اطراف محدوده بازیافت زباله و نیز بخش شرقی شهر کرمانشاه را درگیر خودش کرده است.

در پایان این جلسه هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه مصوب کرد تا با هماهنگی شرکت گاز، از اول اسفند ماه سوخت گاز جایگزین مازوت مصرفی نیروگاه حرارتی بیستون شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.