استاندار خراسان رضوی گفت: نیازمند برنامه‌ریزی و نقشه راه هستیم تا بر اساس مزیت‌های نسبی امر سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی صورت بگیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی در دیدار با هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به توافق اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار از منابع وزارت صمت برای تزریق در واحد‌های صنعتی به استان، گفت: برای ایجاد بزرگ ترین شهرک صنعتی خراسان رضوی آمادگی داریم که بر این اساس توافق اولیه با وزیر صمت هم صورت گرفته است.

او از فراخوان واگذاری تعدادی از معادن استان خبر داد و افزود: از ۲۳ بهمن ماه تعدادی از معادن خراسان رضوی از طریق اولین فراخوان عمومی واگذار می شود و در واقع بستر‌های لازم را برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌کنیم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: از ظرفیت‌های خانه صنعت، معدن و تجارت برای توسعه صنعت و گره گشایی از تولید استفاده می‌شود.
 

بیشتر بخوانید


معتمدیان با اشاره به اینکه معیشت مردم مهم‌ترین اولویت کشور است، بیان کرد: براین اساس مباحث اقتصادی کاملا با مباحث اجتماعی، معیشتی و امنیتی ارتباط دارد. مشکلات استان قابل رفع است در بحث پیگیری مشکلات استان هیچ محدودیتی نداریم و این روند را ادامه می‌دهیم.

او به ظرفیت‌های متنوع استان در حوزه‌های گوناگون اشاره و تصریح کرد: صنعت، معدن، تجارت، گردشگری و کشاورزی به عنوان پنج پیشران اصلی توسعه خراسان رضوی مطرح هستند.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: نیازمند برنامه‌ریزی و نقشه راه هستیم تا بر اساس مزیت‌های نسبی امر سرمایه‌گذاری صورت بگیرد. تثبیت وضعیت مهم‌ترین مسئله است و نباید اجازه دهیم تا واحد‌های فعلی دچار تعطیلی شوند.

معتمدیان اظهار کرد: بازار اول صادرات خراسان رضوی، افغانستان است و در این راستا ۴۵ درصد صادرات جمهوری اسلامی ایران از مرز دوغارون صورت می‌گیرد.

او با انتقاد از وجود بحران تصمیم‌گیری افزود: با یک تصمیم به موقع از مشکلات گره‌گشایی می‌شود لذا ما برنامه‌های کوتاه مدتی داریم تا امر روان‌سازی صورت بگیرد و دستگاه‌ها به شکل پاسخگو عمل کنند.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.