دولت انگلیس گزارش‌ها مبنی بر کاهش ۶۸ درصدی صادرات به اتحادیه اروپا پس از برگزیت را نپذیرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دولت انگلیس گزارش‌ها مبنی بر کاهش ۶۸ درصدی صادرات به اتحادیه اروپا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را پس از توافقنامه برگزیت رد کرد.

ریچارد برنت، مدیر اجرایی اتحادیه تجاری صنعت حمل ونقل جاده ای انگلیس، در نامه‌ای از کاهش بسیار زیاد حجم کالا‌های صادر شده از بنادر این کشور به اتحادیه اروپا خبر داد. مقامات صنعتی بار‌ها در این مورد هشدار داده بودند.

به گفته صادرکنندگان، کاهش صادرات به دلیل افزایش بازرسی‌ها، کاغذبازی‌های سنگین و کمبود کارمندان گمرک برای کمک به سهولت وضعیت حمل و نقل‌های صورت گرفته در این منطقه است.

سخنگوی دولت انگلیس تاکید کرد: تمام تلاشمان را انجام دادیم که بعد از توافقنامه برگزیت هیچ یک از بازرگانان برای صادرات دچار مشکل نشوند. او در ادامه افزود:  به عنوان یک دولت مسئول، اقدامات گسترده‌ای را برای طیف گسترده‌ای از سناریو‌ها در مرز، از جمله بدترین حالت معقول، انجام دادیم. با این حال بعید به نظر می‌رسد که با وضعیت دشواری در این منطقه  رو به رو شویم.

این کاهش ۶۸ درصدی گزارش شده، ادعای بوریس جانسون پس از امضای توافق نامه برگزیت را مبنی بر اینکه هیچ مانع غیر تعرفه‌ای برای تجارت انگلیس با اتحادیه وجود ندارد، مورد تردید قرار داده است. گفته شده ایرلند شمالی، که همچنان بخشی از اتحادیه گمرکی است، موارد سخت تری را در مورد صادرات تجربه کرده است.

صادرکنندگانی که مایل به ارسال کالا به ایرلند شمالی از انگلیس هستند، اکنون تحت بررسی، کنترل و اعلامیه‌های گمرکی جدید قرار دارند، روندی که جریان ارسال کالا‌ها را به شدت پیچیده و کند می‌کند. این پیچیدگی در امور گمرکی چنان شدید بوده است که براساس گزارش‌های محلی، در ژانویه ایرلند شمالی با قفسه‌های خالی از صادرات رو به رو شده است.

هفته گذشته، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، در صحبت با اعضای پارلمان اظهار داشت که دولت همه کار‌های لازم را برای ایجاد اطمینان بر سر اینکه هیچ مانعی در دریای ایرلند شمالی برای صادرات  وجود ندارد، انجام خواهد داد.

چالش دیگر پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، وضعیت شیلات در انگلیس و ولز است. بروکسل صادرات شیلات را برای مدت نامشخصی به اتحادیه منع کرده است. صادرکنندگان این صنف امیدوار بودند که این ممنوعیت فقط تا ۲۱ آوریل ادامه داشته باشد، اما کمیسیون اروپا در ماه جاری گفت که محدودیت‌ها همچنان  ادامه دارد.

هنگامی که توافق نامه  برگزیت در آخرین روز‌های دسامبر سال ۲۰۲۰، کمی قبل از پایان دوره گذار به پایان رسید، جانسون این توافق را یک معاهده عالی خواند که به انگلیس اجازه می‌دهد آزادانه و مستقل عمل کند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار