دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک:

به دنبال تولیدات ملی در بخش ورزش جانبازان و معلولین هستیم

محمد تابع در مورد موضوعات مختلف ورزش جانبازان و معلولین توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد تابع دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک گفت: تلاش زیادی برای تولیدات ملی و بومی سازی وسایل در بخش ورزش جانبازان و معلولین صورت گرفت. از طریق کمیته ملی پارالمپیک با شرکت‌های سازنده که مورد تایید کمیته بین المللی پارالمپیک هستند ارتباط گرفتیم، اما پاسخ آن‌ها برای همکاری و در اختیار گرفتن تجهیزات لازم منفی بود. به برکت جمهوری اسلامی و با همکاری وزارت دفاع تولید برخی تجهیزات را با استاندارد‌های لازم آغاز کردیم که یکی از آن‌ها میز وزنه برداری است که به زودی تولید انبوه آن را آغاز می‌کنیم.

او ادامه داد: بحث بعدی تولید رمپ بوچیا است. ورزشکاران این رشته از این امکانات محروم بودند، اما با همکاری وزارت دفاع، بومی سازی شد و نمونه اولیه به دستمان رسید و تولید انبوه خواهد شد. موضوع بعدی تولید توپ بوچیا بود که اقدامات مربوطه برای تولید آن انجام شده است. همچنین بحث بومی سازی دیسک و دیگر وسایل در دو و میدانی انجام شده است.

تابع گفت: از این پس نوشابه خاص ورزش تولید می‌شود. این نوشابه حاوی مواد مورد نیاز و متناسب با ورزشکاران است و در واقع با این نوشابه، املاح مورد نیاز ورزشکاران تامین می‌شود و بدن آن‌ها به مرحله ریکاوری می‌رسد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار