اسلامی گفت: با افتتاح آزادراه تهران - البرز شاهد کاهش چشمگیر مصرف سوخت و بار ترافیکی در استان تهران و البرز خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آزادراه تهران - البرز که از سال ۹۵ اجرای آن آغاز شده، در هفته اول اسفند ماه با حضور مقامات مسئول به بهره برداری می‌رسد.

طول این  آزادراه ۱۵۸ کیلومتر است و  استان‌های تهران و البرز را دور می‌زند و برای کاهش مدت زمان سفر رانندگانی که قصد دارند از شمال غرب و غرب به شمال شرق و شرق سفر کنند، بسیار موثر است.

کاهش چشمگیر ترافیک تهران - کرج

این آزاد راه در قالب کمربندی و کنار گذر باعث کاهش چشمگیر حجم ترافیک، مصرف سوخت، و صرفه جویی در زمان سیر می‌شود.

در همین رابطه محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه  آزاد راه جنوبی تهران ۵ استان  را پوشش می‌دهد  که کمی با فاصله دهه فجر به بهره برداری می‌رسد، گفت: این آزادراه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی کشور است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: این کنار گذر ۵ استان را پوشش می‌دهد و ترافیک سنگین تهران، البرز و اتوبان کرج-قزوین را کاهش می‌دهد و این خود یکی از افتخارات در حوزه آزاد راهی کشور به شمار می‌رود.

اسلامی اظهار کرد: کنار گذر جنوبی تهران یکی از بزرگ‌ترین کنارگذرهای کشور است و حدود ۷ هزار میلیارد تومان ارزش روز سرمایه گذاری این پروژه ۱۵۸ کیلومتری است.

این مقام مسئول بیان کرد: کنار گذر جنوبی تهران از آبیک در اتوبان قزوین تا چرم شهر را به یکدیگر متصل می‌کند و یک نقطه تبادلی بین اتوبان‌های شمال جنوبی و شرقی - غربی کشور است و ادامه این پروژه که به سمت سمنان است امیدواریم در ماه‌های آینده و اوایل سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کنار گذر جنوبی تهران در مدت ۵ سال عملیاتی شد و این پروژه رکوردی در حوزه مهندسی و عمرانی کشور به شمار می‌رود، افزود: در دولت قبل ایده و اجرای این پروژه شکل گرفته و ما توانستیم پیش از پایان دولت اجرای آن را به پایان برسانیم.

اسلامی بیان کرد: اجرای این پروژه و سرمایه گذاری ۷۰ درصدی آن توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا صورت گرفته و آورده دولت حدود ۳۰ درصد بوده است‌.

او با بیان اینکه امیدواریم فرهنگ توسعه زیر ساخت و توسعه کشور را بتوانیم از طریق این مدل سرمایه گذاری بیشتر کنیم تا شاهد افزایش کیفیت زیرساخت‌ها در این بخش باشیم، یادآور شد: در همین ایام دهه فجر در حوزه آزادراه ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه افتتاح خواهیم کرد.

گفتنی است، این آزاد راه بخشی از کریدور شرق و غرب و شمال، جنوب است که استان‌های شمال غرب را به استان‌های شمال شرق متصل می‌کند و از استان‌های اصفهان، قم و اراک عبور می‌کند و بخشی از راه ابریشم را هم شامل می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: حمل ونقل ، آزاد راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار