رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان درباره شرایط باشگاه نفت مسجدسلیمان توضیحاتی را بیان کرد.

افشین حیدری، مدیر اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دلیل پرداخت نشدن کمک‌های وزارت نفت به باشگاه نفت مسجد سلیمان اظهار داشت: ما یک ریال هم نمی‌توانیم به باشگاه نفت مسجد سلیمان پرداخت کنیم، زیرا براساس تبصره ۲ ماده ۹۴ قانون توسعه، اداره کل ورزش و جوانان حق ندارد ریالی به ورزش حرفه‌ای کمک کند.

حیدری در ادامه گفت: قانون به صراحت اعلام کرده که هر گونه پرداختی به ورزش حرفه‌ای ممنوع است. این ماجرا برای ما حواشی زیادی ایجاد کرده است. ما تاکنون تمام سختی‌ها را تحمل کردیم و تا جایی که می‌توانستیم به نفت مسجد سلیمان کمک کردیم، اما امسال نمی‌توانیم هیچ کمکی کنیم، زیرا پولی که در حساب اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان است، باید برای توسعه ورزش همگانی هزینه شود. فوتبال هم یک ورزش حرفه‌ای است و امکان ندارد مبلغی که باید صرف توسعه ورزش همگانی شود را به ورزش قهرمانی اختصاص دهیم، این کار تخلف است.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان خوزستان افزود: طبق تفاهم نامه وزرای نفت و ورزش و استاندار خوزستان مبلغی برای کمک به باشگاه نفت مسجد سلیمان پیش بینی نشده و تمام منابع مالی به ورزش همگانی اختصاص داده شده است. به دلیل ایراد‌هایی که نهاد‌های نظارتی و سازمان بازرسی از کمک به ورزش حرفه‌ای گرفتند، وزارتخانه‌های نفت و ورزش علاوه بر تفاهم نامه، اطلاعیه دیگری هم دادند و در آن تصریح کردند که تمام مبالغ برای کمک به ورزش همگانی است و اگر این پول برای ورزش حرفه‌ای هزینه شود، مسئولیت آن با اداره کل ورزش و جوانان است. به همین دلیل برخی‌ها لیدر‌ها و هواداران را مقابل ما قرار دادند تا ما تحت فشار خلاف قانون عمل کنیم.

او عنوان کرد: به معاون استاندار خوزستان هم گفتم که به دلیل قانونی که وضع شده، تحت هیچ شرایطی به باشگاه نفت مسجد سلیمان کمک نمی‌کنیم. به نهاد‌های مربوطه هم اطلاع دادیم که خلاف قانون عمل نخواهیم کرد. جا به جایی چنین اعتباراتی به منزله دخل و تصرف در بیت المال است و این موضوع شوخی بردار نیست. ما چرا باید چنین کاری کنیم؟ وزارت نفت اگر می‌خواست به باشگاه نفت مسجد سلیمان کمکی کند، از طریق شرکت‌های زیر مجموعه خود این کار را انجام می‌داد، نه اینکه توپ را به زمین ما منتقل کند تا هر روز حرف بشنویم.


بیشتر بخوانید:


حیدری در پاسخ به این سوال که در چه صورتی اداره کل ورزش و جوانان می‌تواند به باشگاه نفت مسجد سلیمان کمک کند گفت: ابتدا باید قانونی که در این زمینه وضع شده، منسوخ شود. اگر قرار باشد در کوتاه مدت چنین کاری انجام شود، مجلس شورای اسلامی باید این قانون را اصلاح کند، زیرا در حال حاضر نسبت به این موضوع سخت گیری می‌شود و طبق گفته‌های آیت الله رئیسی، هیچ مدیری حق ندارد برای کار خیر تخلف کند. این صحبت‌های رئیس قوه قضاییه حجت را بر مدیران تمام کرد بنابراین ما نه می‌خواهیم و نه می‌توانیم که در بیت المال دخل و تصرف نا به جا کنیم و با این کار مرتکب جرم شویم. اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانون را تغییر دهند، ما می‌توانیم براساس قانون جدید، به ورزش حرفه‌ای هم کمک کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
احسنت به وجدان های بیدار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
شمعی در تاریکی آحسنت بهت آهاااای اونایی که بیتوالمالو غارت می کنین اهاااای مدیران استقلالو پرسپولیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
درود به شرفت ای کاش همه از شما یاد بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
قابل توجه مدیران عامل تیم های پیروزی و دوچرخه سواران
Iran (Islamic Republic of)
شاکر
۲۲:۲۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
ووریا 9میلیارد---ترابی8میلیارد پول قرارداد اینا تصرف در بیت المال نیست آیا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
کامبیز
۲۲:۲۳ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
برای استقلال و پیروزی چطور؟برای اونا حلاله؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
درود بهت
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۲۲:۲۱ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
انگار فقط برای ما اشکال داره اگه اشکال داره چرا استقلال اینهمه بازیکن با قراردادهای 8و9 میلیاردی داره چرا پرسپولیس بدون دغدغه مالی بازیکن میخره چرا تو خط هافبک 8-9 بازیکن داره اونم با قردادهایی فرانجومی که فقط پول یکی از قرادادهای بازیکنی رو به تیم مسجد سلیمان بدن برای هزینه دو سال این تیم کافیه
عجب
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۲۲:۱۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
تیم کیسه و لنگپولیس چطور؟پول اونا از کجا میاد؟
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۲۲:۱۵ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
ای کاش مسئولان تهرانی هم مثل شما به بیت المال به پول ملت حساسیت داشتن پولی که به پای بازیکنان دو تیم پایتخت ریخته میشه شاید یک هزارم بازیکنان نفت مسجد سلیمان باشه اما انگار حیفو میل بیت المال توسط مدیران این دو باشگاه بدون اشکاله و ملت راضی هستن واقعا تاسف آوره
آخرین اخبار