مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۰ بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۰ بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف ۲۷۷ هزار لیتر سوخت قاچاق درجنوب شرق کشور

فرمانده انتظامی استان  سیستان و بلوچستان از کشف ۲۷۷ هزار لیتر سوخت قاچاق طی هفته گذشته خبر داد.

سردار "احمد طاهری اظهار داشت: در هفته گذشته طرح مبارزه با قاچاق سوخت، با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، با جدیت، در نقاط مختلف استان به اجرا درآمد.

او افزود: در این راستا مأموران پلیس امنیت اقتصادی و دیگر رده‌های عملیاتی استان، با شناسایی و تخریب ۲ محل دپوی سوخت و در بازرسی از ۱۱ دستگاه تریلی سوخت کش و ۱۲ دستگاه اتوبوس دارای باک اضافی، ۲۷۷ هزار و ۹۵ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان بیان کرد: این مقدار سوخت کشف شده شامل ۱۸۵ هزار و ۶۰ لیتر گازوئیل، ۸ هزار و ۴۱۰ لیتر بنزین، ۵۳ هزار ۸۲۵ لیتر نفت و ۲۹ هزار و ۸۰۰ لیتر سایر فرآورده‌های نفتی بوده که در شهرستان‌های سراوان، ایرانشهر، زاهدان و سیب و سوران کشف شدند.

سردار طاهری با اشاره به توقیف ۲۳ دستگاه تریلی و اتوبوس حامل سوخت قاچاق، خاطر نشان کرد: در این رابطه ۲ باند قاچاق سوخت منهدم و ۳۳ فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

او با تأکید بر اجرای مستمر طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده در جهت مبارزه با قاچاقچیان سوخت، تصریح کرد: یکی از رسالت‌های نیروی انتظامی برقراری نظم و امنیت عمومی است و پلیس با تمام توان و اقتدار با افرادی که بخواهند منابع و منافع ملی را به تاراج ببرند قاطعانه برخورد می‌کند.

مراقب کلاهبرداران پیامکی با محتوای "پرداخت قبوض خدماتی" باشید!

رئیس پلیس فتا فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان درخصوص پیامک‌های ارسال شده به کاربران در خصوص پرداخت قبوض خدماتی که دارای لینک پرداخت می‌باشند، هشدارداد.

سرهنگ "حسن کیخا"رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: بعضی از مجرمان سایبری با ارسال پیامک‌هایی حاوی اطلاعات پرداخت قبوض پایان دوره تلفن همراه و یا قبوض اشتراک برق، آب، گاز و ... که دارای یک سری اطلاعات پرداخت به همراه لینک می‌باشند، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

او  افزود: در این روش، کلاهبرداران با ارسال لینک فیشینگ که در متن پیامک قرار داده شده کاربران را به درگاه‌های از پیش ساخته شده جعلی هدایت می‌کنند و اقدام به سرقت اطلاعات و در نهایت برداشت غیرمجاز از حساب بانکی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان در ادامه تاکیدکرد: پیامک‌های ارسال شده از شرکت‌ها و سازمان‌ها که دارای اطلاعات میزان مصرف و مبلغ قابل پرداخت است و از سرشماره‌های پیامکی مربوط به آن سازمان ارسال شده و به هیچ عنوان از طریق شماره تلفن شخصی ارسال نمی‌گردد.

سرهنگ کیخا در ادامه به شهروندان توصیه کرد: مراقب این‌گونه پیامک‌هاکه به گوشی تلفن همراه شما ارسال می‌شود، باشید و از کلیک برروی لینک‌های ارسالی دراین پیامک‌هاکه افراد رابه درگاه پرداخت بانکی فاقداصالت هدایت می‌کنند بپرهیزید و حتما شماره فرد ارسال کننده را بررسی کنید تا در دام افراد کلاهبردار گرفتار نشوید و درصورت مواجهه با موارد مشکوک با مراجعه به بخش مرکز فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir، درارتباط باشید.

انهدام باند سارقان منزل با ۱۵ فقره سرقت در "نیمروز"

فرمانده انتظامی شهرستان نیمروز از دستگیری ۳ سارق حرفه‌ای منزل با ۱۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ علی میر، در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای برخورد با سارقان منازل، کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی در پی تحقیقات تخصصی خود ۳ نفر اعضای یک باند حرفه‌ای سرقت منزل را شناسایی کردند.

او افزود: ماموران با تلاش شبانه روزی مخفیگاه سارقان را در یکی از محلات شهرستان نیمروز شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی هر ۳ سارق را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیمروز با اشاره به کشف بیش از یک میلیارد ریال اموال مسروقه شامل زیور آلات و وسایل مختلف منزل در بازرسی از مخفیگاه سارقان تصریح کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات صورت گرفته به ۱۵ فقره سرقت منزل در سطح شهرستان نیمروز اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیمروز با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی منزل خود را به سیستم‌های ایمنی مجهز کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

یک کشته و ۳ مصدوم درتصادف محور"نیکشهر-ایرانشهر"

فرمانده انتظامی شهرستان "نیکشهر" از برخورد یک دستگاه پراید با پژو پارس در محور "نیکشهر-ایرانشهر" با یک کشته و ۳ مجروح خبر داد.

سرهنگ محمود رضا صادقی اظهار داشت: روز گذشته یک فقره تصادف فوتی در محور "نیکشهر-ایرانشهر" نزدیک دوراهی روستای "هیچان"به مرکز ۱۱۰ اعلام و بلافاصله تیمی از ماموران پاسگاه انتظامی "هیچان" به همراه نیرو‌های امدادی و گشت تصادفات پلیس راه به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های به عمل آمده در محل حادثه مشخص شد، یک دستگاه پراید با ۲ سرنشین با یک دستگاه پژو پارس به شدت برخورد کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر تصریح کرد: در این حادثه یکی از سرنشینان خودروی پراید متاسفانه به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کرد و سرنشین دیگر خودروی مذکور به همراه رانندگان ۲ خودرو نیز مجروح و توسط عوامل امدادی به بیمارستان "نیکشهر" منتقل شد.

سرهنگ صادقی خاطر نشان کرد: کارشناس تصادفات پلیس راه علت تامه این حادثه را سبقت غیرمجاز خودروی پراید اعلام کرده است.

دستگیری سارق مغازه با ۴ فقره سرقت در "چابهار"

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارق حرفه ای، که اقدام به سرقت مغازه‌ها در این شهرستان می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ "حیدر علی کیخائی مقدم  گفت: ماموران گشت انتظامی کلانتری ۱۱ این شهرستان در ساعات پایانی شب هنگام گشت زنی هدفمند در خیابان قدس شهر چابهار، به فردی که در حال باز نمودن قفل مغازه‌ای بود مشکوک شدند.

او  افزود: متهم ۳۴ ساله با مشاهده مأموران قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار افزود: متهم که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به بزه ارتکابی اعتراف و در بازجویی‌های تکمیلی پلیس به ۴ فقره سرقت مغازه دیگر در سطح شهر چابهاراعتراف کرد.

سرهنگ کیخائی مقدم با اشاره به تشکیل پرونده قضائی و معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و ناشناس، سریعاً با ۱۱۰ تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارقان مسلح خودرو با اقدام به موقع تکاوران پلیس

در عملیات ضربتی رزمندگان یگان تکاوری ۲ سارق مسلح دستگیر و یک دستگاه خودروی سرقتی کشف شد.

سرهنگ "حمید نوری" فرمانده قرارگاه عملیاتی انتظامی عمار استان سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: ماموران یگان تکاوری ۱۱۰ در راستای تأمین امنیت محور‌های مواصلاتی در حین گشت زنی در مسیر "نیشکهر- ایرانشهر" به یک دستگاه پژو پارس با ۲ نفر سرنشین مشکوک و برای بررسی بیشتر به آن‌ها دستور ایست دادند.

او  افزود: راننده خودرو بدون توجه به ایست پلیس به سرعت خود افزوده و قصد فرار از محل را داشت که با اقدام ضربتی و به موقع تکاوران پلیس خودروی مذکور متوقف و هر ۲ سرنشین آن دستگیر شدند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی انتظامی عمار تصریح کرد: در بازرسی بدنی از متهمان یک قبضه کلت کمری با یک تغیه خشاب حاوی پنج تیر جنگی کشف و در بازرسی از خودروی آن‌ها یک جفت پلاک خودرو‌ی مسروقه بدست آمد.

سرهنگ نوری بیان داشت: با استعلام و پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد متهمین چند روز قبل در یک اقدام مسلحانه خودروی مذکور را از شهرستان سراوان سرقت کرده اند که در نهایت متهمین برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل شدند.

او  بر عزم جدی تکاوران پلیس در برخورد با سارقان مسلح جاده‌ای و برهم زنندگان امنیت مردم در محور‌های مواصلاتی و حتی محور‌های فرعی استان تأکید کرد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک در جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی سریعا با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار