سران عشایر عرب آبادان در مراسمی به منظور گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در چوئبده گرد هم آمدند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،حجت الاسلام سیلاوی امام جمعه چوئبده در مراسم یادواره شهدا  در چوئبده گفت :عشایر ذخایر هستند ، چون ذخایر فرهنگی، آن منبع و سرچشمه فرهنگ از درون عشایر و در راس ، بزرگان آن عشایر هستند.

او افزود: از ابتدای انقلاب تا امروز در چوئبده که دروازه شکست حصر آبادان است چه در جنگ تحمیلی چه در طول انقلاب اسلامی ، ما شاهد ولایتمداری این مردم هستیم.

امام جمعه چوئبده  تصریح کرد: ولایت مداری و ایمانی که منشأ آن این شیوخ و بزرگان است ، شیوخی که متحد کننده این مردم هستند.

سرهنگ احمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان هم گفت: یکی از بزرگترین و بهترین شاخص های انقلاب اسلامی احیای دین بود و از طرفی دین مبین اسلام بر انسان‌ها به صورت طایفه طایفه و قبیله قبیله تاکید دارد.

او افزود: طبیعی بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همه ارزشهای دینی بویژه ملاک تقوا در تمام جوامع و آحاد مردم پررنگ‌تر شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان گفت:لذا ما می بینیم که همه اقوام ایران از هر رنگ و نژاد با هم دوشادوش علیه رژیم ستم شاهی جنگیدند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

او تصریح کرد: همه اقوام در یک سنگر در مقابل دشمن ایستاده اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان گفت: این اتحاد تقویت کننده امنیت ملی است و دشمن هم تلاش دارد که این وحدت را خدشه‌دار کند اما این اقوام هوشیارند و همیشه در صحنه حاضر بودند و هستند.

او اضافه کرد: در برنامه های مختلف به ویژه در دهه فجر ، عشایر برنامه های خودجوش در حسینیه ها در مظیف ها برگزار کردند و همیشه حضور پر رنگی داشتند و پای ثابت این برنامه ها هستند.

سرهنگ احمدی خاطر نشان کرد: امروز هم تا آخرین قطره خون خود برای ایران و انقلاب اسلامی ایستاده اند و بزرگان و زعمای عشایر در کنار روحانیت و مسئولان کمک می کنند تا مشکلات حل شود و به پایان برسد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.