فرماندار کامیاران گفت: همزمان با دهه فجر شاخص گازرسانی در این شهرستان با حدود ۲ درصد افزایش به ۹۷.۶ درصد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مسعود الماسی فرماندار کامیاران با اشاره به اینکه اکنون ساکنان ۱۲۹ روستای بالای ۲۰ خانواده این شهرستان از خدمت گاز بهره‌مند هستند اظهار داشت: ابتدای امسال تنها ۱۸ روستای هدف از این نعمت بهره‌مند نبودند عملیات اجرایی گازرسانی به این روستا‌ها با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته آغاز شد.

او افزود: در دهه فجر طرح گازرسانی به ۹ مورد از این آبادی‌ها افتتاح شد و عملیات اجرایی به بقیه روستا‌ها نیز در دست اقدام است تا برخورداری روستا‌های بالای ۲۰ خانواده این شهرستان از خدمت گاز طبیعی تا پایان دولت به ۱۰۰ درصد برسد.

فرماندار کامیاران با بیان اینکه روستا‌های پشاباد، گلیان، میرگسار، بلوجه، پرتاله و چشمه کبود از جمله روستا‌هایی است که خدمت گازرسانی در سال جاری به آن‌ها رسیده است افزود: در این ۹ روستا ۴۴۷ خانوار سکونت دارند.

او یادآور شد: انتظار می‌رود با اجرای این طرح‌ها تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار از نعمت گاز برخوردار شده و شهرستان کامیاران در این زمینه نشان سبز را دریافت می‌کند.

الماسی گفت: هم اکنون در این شهرستان ۳۴ هزار و ۳۳۱ مشترک گاز وجود دارد که ۱۹ هزار و ۷۷۱ مورد آن مشترکان شهری و ۱۴ هزار و ۵۹۰ مورد نیز مشترکان روستایی است.

او افزود: هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۷.۶ درصد جمعیت روستایی این شهرستان از خدمت گاز بهره‌مند هستند که حدود ۲ درصد از مشترکان روستایی در سال جاری خدمت گاز را دریافت کرده‌اند.

شهرستان کامیاران در ۶۵ کیلومتری جنوب سنندج واقع شده و ۱۰۲ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۲ هزار نفر آن ساکن مناطق روستایی و ۶۰ هزار نفر نیز در مناطق شهری سکونت دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.