همزمان با ایام دهه فجر، طرح‌های آبرسانی به چهار شهرستان اقلید، لامرد، گراش و قیروکارزین، در استان فارس به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس، در آیین بهره‌برداری از طرح آبرسانی به روستای شمس‌آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان گراش گفت: این پروژه شامل اجرای یک هزار و ۸۰۰ متر خط انتقال آبرسانی و یک هزار و ۲۰۰ متر شبکه توزیع آب شرب است و با صرف پنج میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.

علی بوستانی با اشاره به نقش مشارکتی خیران این روستا در تامین مالی این طرح بیان کرد: ۳۵ خانوار روستای شمس‌آباد از این پروژه آبرسانی بهره‌مند می‌شوند.

او، در مورد طرح آبرسانی به روستای کنار زیارت نیز گفت: این طرح شامل، اجرای دو هزار متر خط انتقال و دو هزارمتر شبکه توزیع داخلی است و برای اجرای آن بیش از پنج میلیارد ریال هزینه شده است.

بوستانی همچنین در مورد اجرای پروژه اصلاح شبکه آبرسانی به روستای تنگ رویین شهرستان قیروکارزین گفت: این پروژه که طول آن چهار کیلومتر و با مشارکت گروه‌های جهادی اجرا شده است و تمام مشترکان این روستا از مزایای آن بهره‌مندخواهند شد.

مدیرعامل آبفای فارس در باره اجرای پروژه اصلاح شبکه آبرسانی به روستا‌های فیروزآباد، کاکلی و رییسی یحیی در شهرستان لامرد نیز بیان داشت: طول این شبکه آبرسانی هشت کیلومتر و بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح آن صرف شده است.

بوستانی گفت: عملیات اجرایی طرح آبرسانی به روستا‌های میر حسنی، چاه شور علیا، چاه شور سفلی و پاتخته شامل ۱۴ کیلومتر خط انتقال آب با اعتباری افزون بر ۳۰ میلیارد ریال نیز در این منطقه آغاز شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفای استان فارس اضافه کرد: با اتمام عملیات اجرایی این پروژه، بیش از ۳۰۰ خانوار از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

بوستانی گفت: راه‌اندازی پروژه اصلاح شبکه آبرسانی به روستای آسپاس و ۲ مخزن ذخیره آب در شهر دژکرد از توابع شهرستان اقلید با صرف هزینه‌ای بیش از هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از دیگر طرح‌هایی است که در هشتمین روز از دهه فجر در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آبفای استان فارس گفت: یک باب مخزن هوایی فلزی با ظرفیت ۵۰ متر مکعب و یک باب مخزن ذخیره آب بتنی با گنجایش ۵۰۰ متر مکعب در منطقه یاد شده به بهره‌برداری رسید که بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ خانوار از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار