رییس جمعیت هلال احمر خاش گفت: مانور زلزله در ۱۰ خانه هلال روستایی شهرستان‌های خاش و تفتان با هدف آمادگی برای مقابله با شرایط بحران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،جلال هاشمزهی رییس جمعیت هلال احمر خاش گفت: کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، بالابردن آگاهی‌های مردم و ایجاد فرهنگ ایمنی از اهداف مهم برگزاری این مانور‌ها در نقاط روستایی است.

او تصریح کرد: برگزاری این مانور‌ها به صورت منظم و ماهانه بوده و افراد با نحوه پناه گیری و خروج از منطقه خطر آشنا می‌شوند.

رییس جمعیت هلال احمر خاش گفت: برگزاری مانور زلزله در خانه هلال روستا‌های شهرستان‌های خاش و تفتان یکی از الزامات مهم بوده تا نیرو‌های مستقر در این ستاد‌های مدیریت بحران کوچک بتوانند اقدامات اولیه را برای کمک به حادثه دیدگان انجام دهند.

او بیان کرد: اقدامات فوری و اتخاذ تدابیر نیرو‌ها در خانه‌های هلال روستایی در مواقع بحران دلگرم کننده و انرژی بخش بوده و تا رسیدن نیرو‌های امدادی شهرستان براحتی می‌توانند بخش بزرگی از مشکلات را رفع کنند.

هاشمزهی ادامه داد: در هر خانه هلال روستایی ۳۳ نیروی آموزش دیده حضور دارند که در شرایط دشوار براحتی می‌توانند بحران را مدیریت کنند.

اوگفت: شناسایی مشکلات و نقاط ضعف و قوت در خانه‌های هلال روستایی در شرایط وقوع حوادث بسیاری از نگرانی‌های حادثه دیدگان را رفع می‌کند.انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار