وزیر خارجه آمریکا از ارائه موضع شفاف در خصوص تصمیم دولت پیشین مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان خودداری کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از تائید تصمیم دولت پیشین در خصوص حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان امتناع کرد و تنها به اهمیت امنیتی آن منطقه برای صهیونیست‌ها پرداخت.

بلینکن روز دوشنبه در اظهاراتی عنوان کرد به عقیده من به لحاظ عملی کنترل جولان در شرایط فعلی برای امنیت اسرائیل از اهمیت بالایی برخوردار است. اما بحث حقوقی آن موضوع دیگری است و به مرور زمان اگر شرایط در سوریه تغییر کند، آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وزیر خارجه آمریکا ادعا‌هایی را نیز به اظهاراتش افزود. بلینکن دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و همچنین گروه‌های شبه نظامی که به گفته او مورد حمایت ایران هستند را تهدید امنیتی قابل توجه برای رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد.

از سویی دیگر، مشاوران جو بایدن پیشتر اعلام کرده اند او به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان از سوی آمریکا را پس نخواهد گرفت. دولت بایدن هفته پیش نیز اعلام کرد که سفارت آمریکا در اراضی اشغالی همچنان در قدس اشغالی باقی می‌ماند و قصد بازگرداندن آن به تل‌آویو را ندارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با نقض آشکار قوانین بین المللی حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان را به رسمیت شناخت. این در حالی است که بلندی‌های جولان بخشی از خاک سوریه است و صهیونیست‌ها در جریان جنگ ۱۹۶۷ آن را به غبضه خود درآورده اند و در اقدامی که هیچ گاه درسطح بین المللی به رسمیت شناخته نشده است آن را به اراضی اشغالی ضمیمه کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار