تاکید بر اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری در قزوین

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به سیاست‌های قوه قضاییه در زندان زدایی به اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری توسط قضات تأکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان در حاشیه بازدید قضات از زندان مرکزی استان با اشاره به سیاست‌های قوه قضاییه در زندان زدایی به اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری توسط قضات تأکید کرد و گفت: امروز به مناسبت بزرگداشت دهه مبارک فجر به رسم سال‌های گذشته تعداد زیادی از همکاران قضایی با مددجویان خود در زندان ملاقات چهره به چهره داشتند تا مشکلات آن‌ها را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهند و در صورت وجود شرایط از تخفیفات قانونی بهره‌مند سازند.

او با بیان اینکه حضور پررنگ قضات در زندان‌ها زمینه ساز کاهش جمعیت کیفری می‌شود، گفت: تعدادی از زندانیان شرایط آزادی را دارند و با رعایت ضوابط، می‌توان جمعیت کیفری زندان‌ها را کاهش داد.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه فلسفه زندان باید به خوبی برای مردم تشریح شود، افزود: زندان جای افرادی است که امنیت و آرامش جامعه را به مخاطره می‌اندازد و مردم نباید محکومان جرائم غیرعمد و مالی را به چشم مجرمان سابقه دار نگاه کنند، اگر بتوانیم در اذهان جامعه این مقوله را از یکدیگر تفکیک کنیم زمینه جذب حمایت‌های مادی و معنوی خیرین بیشتری فراهم می‌شود.

حجت الاسلام قدرتی با بیان این که هیچ زندانی نباید مورد بی توجهی قرار گیرد و بی مورد در زندان بماند، از شاکیان خواست تا به مددجویان به ویژه محکومان جرائم غیرعمد و مالی که متنبه شده و پشیمان اند فرصت دوباره دهند چراکه لذتی که در عفو است در انتقام نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار