در چهل و دومین بهار آزادی یادواره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای اصناف و بازاریان شهرستان مهاباد با تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، در چهل و دومین بهار آزادی یادواره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای معظم اصناف و بازاریان شهرستان مهاباد با حضور امام جمعه و فرماندار شهرستان و مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی به عنوان نماینده سازمان در این مراسم با حضور مقامات، مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی، اقشار مختلف مردم و خانواده‌های معظم شهدا برگزار و از مقام شامخ ۷۵۰ شهید شهرستان مهاباد تجلیل شد.

سردار رحیمی فرمانده سپاه مهاباد در یادواره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای اصناف مهاباد اظهار داشت: اگر در بین مردم و مسئولان فاصله وجود نداشته باشد مسئولان درد‌های مردم را بیشتر احساس می‌کنند و صبر و بردباری مردم در برابر مشکلات نیز بیشتر خواهد شد.

او با اشاره به وجه مردمی و انقلابی سردار سلیمانی افزود: شهید سردار قاسم سلیمانی از جمله مسئولانی بود که تعامل زیادی با مردم داشت و به همین خاطر در بین مردم از محبوبیت خاصی برخوردار بود.

رحیمی اضافه کرد: مسئولان باید توان گوش دادن به مشکلات مردم را داشته باشند و با ایجاد راهکار‌های مناسب قانونی سعی در برطرف کردن مشکلات و گرفتاری‌های مردم داشته باشند تا بتوانند رضایت مردم را کسب کنند، هم اکنون پس از گذشت ۴۱ سال از انقلاب اسلامی روحیه شهادت‌طلبی در بین مردم وجود دارد و این از برکات نظام جمهوری اسلامی و شایستگی‌های این انقلاب است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه مهاباد نیز با اشاره به نقش بازاریان و اصناف در انقلاب اسلامی گفت: بازار و بازاریان ما چه در دوران مشروطیت وچه در انقلاب به ویژه در انقلاب اسلامی محل مجاهدت انسان‌های خوب وپشتیبان انقلاب بوده و تاکنون هم هستند. افرادی که درجبهه بوده اند می‌دانند اصناف وبازاریان هرچه ازدستشان برمی آمد به جبهه‌ها ارسال می‌کردند.

عارف خدرلو افزود: شهادت، مرگ انتخابگر و هوشمندانه‌ای است و شهدا جان خود را که با ارزش‌ترین دارایی ایشان بود در راه وطن و برای معامله با خدا نثار کردند و این در حالی است که هیچکس نمی‌تواند از مرگ فرار کند.

او با بیان اینکه در نظام اسلامی شهدا از جایگاه بسیار رفیعی برخوردارند گفت: اگر موفقیت و دستاورد مهمی در کشور وجود دارد همه آن‌ها به برکت خون شهداست از این‌رو ما همه مدیون شهدا هستیم.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول با قدردانی از مشارکت اصناف مهاباد در امور خیره اضافه کرد: اصناف این شهرستان در بسیاری از کار‌های خیرخواهانه و عام‌المنفعه حضور گسترده دارند و در حفظ امنیت و آرامش در شهر مهاباد کمک می‌کنند.

محمدرضا خدرلو مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان هم ضمن خوش آمد گویی به حاضران و خانواده‌های معظم شهدا، آزادی و امنیت کنونی ایران اسلامی رامرهون جانفشانی‌های شهدای این مرزو بوم دانست.

او در این مراسم ضمن اشاره به مقام شامخ شهدا اظهار کرد: آسایش و امنیتی که امروزه در کشور حاکم است نتیجه و ثمره خون شهیدان است و به همین دلیل است که همه احاد مردم و مسئولین باید قدر دان این خون‌های پاک باشند.

او تأکید کرد: اصناف و بازاریان در مدت بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی هموار ه در عرصه‌های مختلف از نظام اسلامی حمایت کرده اند و راه اندازی شهرک صنعتی کاوه و همت در تدارک ملزومات بهداشتی وتأمین تجهیزات پزشکی بیمارستان موقت مهاباد در آغازین روز‌های شیوع کرونا از جمله خدمات برجسته اصناف و فعالان اقتصادی شهرستان مهاباد بود که ارزش آن بیش از هفتاد میلیارد ریال برآورد می‌شود.

قبل از شروع مراسم یادواره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای اصناف مهاباد همه مسئولان و اقشار مختلف مردم در مراسم غبار روبی مزار شهدای این شهرستان شرکت کردند.

یادواره‌ای برای شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپاد‌های ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

در پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

یادواره‌ای برای شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیرو‌های آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس باعث شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیرو‌های بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

یادواره‌ای برای شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.