سرهنگ القاصی مهر گفت: شخصی که با تبلیغ کمک به ایتام در فضای مجازی ، ۳۱ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود در شهر ایلام دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سرهنگ دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی استان ایلام ، گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری در قالب کمک به ایتام و مستضعفان به پلیس آگاهی ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

او افزود: با انجام اقدامات پلیسی ، متهم شناسائی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات موفق پلیسی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه جدی نگرفتن هشدار‌های پلیس ، زمینه ساز سوء استفاده کلاهبرداران فضای مجازی می‌شود، ادامه داد: متهم در تحقیقات اولیه پلیسی ، پس از اعتراف ، در جهت سیر مراحل قانونی و مطالبه به حق مالباختگان تحویل مرجع قضائی شد.

او ادامه داد: در بررسی کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد این کلاهبردار حرفه‌ای با تبلیغ در فضای مجازی، مبالغی از مردم دریافت کرده و با وعده اینکه مبالغ مذکور را در بورس سرمایه گذاری و سود حاصله آن را به ایتام و نیازمندان و مستضعفان اعطا می‌کند، مبلغ ۳۱ میلیارد ریال را از طعمه‌های خود کلاهبرداری کرده بود.

 القاصی مهر مطرح کرد: مجرمان در فضای مجازی و حقیقی با سوء استفاده از عواطف مردم با هر ترفندی درصدد کلاهبرداری هستند و می‌طلبد شهروندان برای واریز هرگونه وجه، جهت ادای نذر و کمک به نیازمندان، فقط از طریق شماره حساب‌های معتبر که توسط سازمان‌های مطبوع اعلام می‌شود، اقدام کنند و از پرداخت اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی به افراد ناشناس جدا خود داری کنند.

فرمانده انتظامی استان ایلام بیان کرد: از مردم خواستاریم در صورت مشاهده موارد مشابه و مشکوک ، بدون فوت وقت و در جهت برخورد با افراد هنجار شکن و سودجو، موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.