با تلاش ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی کوره‌های تولید زغال در منطقه جنگلی تنگ خاص شهرستان ممسنی شناسایی و امحا شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا مسعودی جم رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی، گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت چندین باب کوره زغالی در منطقه گوسنگان تنگ خاص این شهرستان بلافاصله ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی به منطقه اعزام و موفق به شناسایی چندین کوره زغالی فعال. در منطقه شدند.

او، بیان کرد: متخلفان پس از شناسایی و تشکسل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

مسعودی جم با اشاره به اینکه یکی از علل وقوع آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی وجود کوره‌های زغالی در این مناطق است، تصریح کرد: این موضوع علاوه بر تهدید و تخریب درختان جنگلی بلوط، گا‌ها باعث ایجاد آتش سوزی‌های گسترده نیز در عرصه‌های طبیعی این شهرستان شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ممسنی با اشاره به توقیف چهار دستگاه خودرو حامل ریشه شیرین بیان غیر مجاز طی عملیات دیگری در حوزه‌های استحفاظی شهر ممسنی، ادامه داد: با تلاش شبانه ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان محموله غیر مجاز شیرین بیان در منطقه دشمن زیاری توقیف و متخلفان پس از دستگیری به  مراجع قضایی تحویل داده شدند.

او، با تاکید بر برخورد قاطع با متخلفان اراضی جنگلی و مرتعی افزود: به منظور جلوگیری از حمل هر گونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت شبانه روزی در تمامی محور‌های مواصلاتی  شهرستان ممسنی در حال گشت زنی بوده که با تخلفات به شدت برخورد می شود.

مسعودی جم، از طبیعت دوستان شهرستان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در اراضی ملی و یا مشاهده کوره زغال، خودرو حامل چوب آلات و محصولات جنگلی و مرتعی مراتب را از طریق تماس با تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار