به منظور حفاظت از منابع طبیعی و جلوگیری از تعرض به اراضی ملی، ۶ هزار متر و ۱۹۷ متر کمربند حفاظتی به صورت خاکریز و فنس کشی در مرز اراضی ملی و مستثنیات شهرستان لارستان ایجاد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعود لادنی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان با اشاره به ایجاد بیش از ۹۰۰ متر کمربند حفاظتی در منطقه صحرای عبدالهی این شهرستان گفت: این اقدام با هدف حفاظت از اراضی ملی و طبیعی و همچنین در راستای انجام تثبیت رای در این پلاک صورت گرفت.

او،  به ایجاد چهار هزار و ۴۵۲ متر کمربند حفاظتی به صورت فنس کشی در روستای کورده لارستان و ۳۵۰ متر در کتویه بخش جویم و میزان ۴۳۹ متر نیز در پلاک کاوند شهرستان لارستان بصورت خاکریز اشاره و بیان کرد: با ایجاد کمربند حفاظتی، بخش قابل توجهی از اراضی و پوشش ارزشمند طبیعی از تصرف سودجویان و فرصت طلبان در امان می ماند.

لادنی با تاکید بر سیاست‌های اجرایی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مبنی بر اولویت قرار دادن اجرای طرح کمربند حفاظتی تصریح کرد: تفکیک اراضی ملی و مستثنیات برای جلوگیری از زمین خواری و تصرفات غیر قانونی و نیز مقابله با سوء استفاده‌های افراد سودجو در این اراضی از اهداف مهم اجرای این طرح است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار