با حضور حسینعلی امیری معاون امور مجلس ریاست جمهوری، فاز دوم تقاطع غیرهمسطح استاد بهمن بیگی شیراز به افتتاح و بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسماعیل صالحی معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز عصر سه‌شنبه ٢١ بهمن در آیین افتتاح پروژه عمرانی زیرگذر استاد بهمن بیگی شیراز بیان کرد: این پروژه در کوتاه‌ترین زمان از نظر مهندسی برای تسهیل عبور و مرور از جنوب غرب شیراز به سمت شمال غرب و دروازه قرآن احداث شد.

اسماعیل صالحی از پروژه تقاطع غیرهمسطح استاد بهمن بیگی به عنوان پروژه‌ای مطمئن و استاندارد یاد کرد و گفت از بهترین ابراز‌ها و مصالح موجود در احداث این پروژه استفاده شده است.

او بیان کرد: در این پروژه یک کیلومتر راهسازی و ٥٠٠ مترمربع زیرگذر انجام شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز همچنین با بیان اینکه برای احداث این پروژه ١١ کیلومتر فیبر نوری جابجا و ٣٠ هزار مترمربع تملک انجام شده است، گفت: دو دکل فشار قوی با هزینه سنگین برای انجام عملیات اجرایی جابجا شده است.

صالحی اضافه کرد: علی‌رغم وجود مشکلان اجرایی در آغاز این پروژه، اما از پروژ‌ه‌هایی است که در کوتاه‌ترین زمان و در بازه زمانی ٢٩ ماهه به اتمام رسید.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز نیز در ادامه این مراسم گفت: در دهه فجر امسال ۴۲ پروژه در کلانشهر شیراز افتتاح و یا کلنگ زنی شد و یکی از این پروژه‌ها تقاطع غیرهمسطح بهمن بیگی است.

نواب قائدی افزود: از ابتدای شورای پنجم اهمیت ایجاد این تقاطع و ورودی در دستور کار قرار گرفت که ورودی شهر شیراز را از سمت استان‌های جنوبی و در راستای تسهیل تردد ترافیکی شهروندان در شهرک‌های جنوبی و تردد کمتر در کمربندی حائز اهمیت بود.

او گفت: از آنجا که کمربندی شیراز پرکشته‌ترین و پر تصادف‌ترین محوری که در سطح کشور است، از معاون رئیس جمهوری در خواست می‌کنیم که از ظرفیت بودجه ۱۴۰۰ و ظرفیت برنامه توسعه هفتم و لحاظ کردن این محور در نقاط ناایمن حادثه خیز در راستای جا به جایی مجوز استفاده کنند.

قائدی ضمن قدردانی از استاندار فارس برای حل معضل کمربندی شیراز گفت: امروز در شرایطی هستیم که باید همگی دست به دست هم دهیم تا کشور را از این شرایط سخت عبور دهیم. امروز باید اقدامات خوب و پروژه‌های تاثیر گذار را به مردم معرفی کنیم و بذر امید در دل مردم بکاریم نه با بغض سیاسی بکاریم.

فاز دوم تقاطع غیرهمسطح استاد بهمن بیگی شیراز با اعتبار ٤٠ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار