مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: ۹۰ مدرسه با ۴۵۰ کلاس درس در مناطق روستایی و محروم سراسر کشور با اعتبار ۳۹۷ میلیارد ریال افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، امیرحسین مدنی  مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به سفرش به سیستان و بلوچستان اظهارداشت: سهم استان سیستان و بلوچستان  ۹۰ مدرسه افتتاح شده بنیاد برکت، سه مدرسه با ۱۳ کلاس درس در شهرهای زاهدان، چابهار و خاش با اعتباری افزون‌بر ۱۱۵ میلیارد ریال است.

او  بیان کرد: بنیاد برکت تاکنون ۱۳۲ مدرسه را در سیستان و بلوچستان ساخته و تحویل داده و ۴۴ مدرسه دیگر نیز تا پایان سال آینده به آموزش و پرورش این استان تحویل خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به راه‌اندازی ۳۰ مرکز جامع سلامت در مناطق محروم کشور بیان کرد: یکی از این مراکز در بخش گوهرکوه شهرستان تازه تاسیس تفتان به بهره‌برداری رسیده و باعث دسترسی چهار هزار نفر به پزشک عمومی و خدمات بهداشتی شده است.

او با بیان اینکه تاکنون ۷۸ مرکز جامع و پایگاه سلامت برکت در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسیده و ۲۰ مرکز دیگر در دست ساخت است افزود: با توجه به ۶۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در این استان در سفر رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به استان مقرر شد که علاوه‌بر ساخت مدرسه، شرایط مناسب برای رفت و آمد دانش‌آموزان ساکن در روستاهای دورافتاده و سخت گذر(مناطق کوهستانی)به مدارس فراهم شود.

مدنی با تاکید بر اینکه در همین راستا، ۱۵ دستگاه ون مجهز با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال تهیه و در اختیار آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان قرار گرفت افزود: بنابراین امکان ادامه تحصیل برای یکهزارو ۵۰۰ دانش‌آموز، ۱۲۰ روستا مهیا شده و خانواده‌های کم‌درآمد روستایی دغدغه رفت و آمد فرزندان خود به مدرسه را نداشته باشند.

او  خاطرنشان کرد: تا به امروز این بنیاد ۱۶ هزار و ۳۷۸ طرح را با حجم سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی و سلامت در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار