آگاهی مردم، عامل شکل گیری انقلاب اسلامی

استاندار خراسان جنوبی گفت: آگاه شدن مردم عامل شکل گیری انقلاب اسلامی ایران بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در گفت و گوی زنده تلویزیونی با تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در سال ۵۷ تظاهرات و راهپیمایی مردمی در شهر‌ها و حتی روستا‌ها تشکیل می‌شد و مردم اشتیاق بسیاری بر این امر داشتند.

او افزود: در دوران انقلاب با آگاه شدن مردم، قیام انقلاب اسلامی شکل گرفت و حکومت دست نشانده و استکباری شاه سرنگون شد.

ملانوری گفت: حضور مردم در امور حکومتی در جمهوری اسلامی، یکی از موارد جذب مردم است.

استاندار ادامه داد: تحریم‌های حال حاضر و جنگ تحمیلی، موانعی بر سر راه انقلاب بود، اما مردم با اعتقاد راسخ به انقلاب پایبند ماندند.

ملانوری با اشاره به پروژه‌های دهه فجر در استان گفت: هزار و ۹۸۳ پروژه در استان کلنگ زنی و افتتاح شد.

او اعتبار این پروژه‌ها را ۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان، ۹۰ کیلومتر راه با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان دوبانده شد.

ملانوری ادامه داد: در این سفر، چندین محور روستایی افتتاح شد و کلنگ زنی دوبانده شدن بخشی از جاده‌های استان انجام شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پروژه های مسکن در استان گفت: امروز پروژه ۵ هزار و ۹۸۰ واحدی اقدام ملی مسکن استان کلنگ زنی شد و ۵ هزار واحد در حال حاضر وارد فاز اجرایی شده است.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به خواسته مردم برای افتتاح راه آهن در استان، تصریح کرد: عملیات اجرایی قسمتی از مسیر راه آهن چابهار-زاهدان- بیرجند- یونسی در حال انجام است و برای مسیر بیرجند-یونسی اعتبار اختصاص یافته است.

ستاد توسعه خاوران، اهرمی برای پیشرفت

ملانوری استاندار خراسان جنوبی در خصوص تشکیل ستاد توسعه خاوران، گفت: منابع و معادن بسیار غنی در استان وجود دارد و عدم برنامه ریزی برای استفاده از این پتانسیل ، باعث محروم ماندن استان شده است.

او ستاد توسعه خاوران را اهرمی برای پیشرفت استان برشمرد و افزود: این ستاد با حضور مسئولین و نخبگان و افراد تاثیرگذار در توسعه استان شکل گرفته است.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.