شاهین شهر پیشتاز بالاترین سرانه فضای سبز در کشور

شهردار شاهین شهر از پیشتاز بودن این شهر در سرانه فضای سبز برای هر نفر در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، احمد رضا پری تبار با اعلام این خبر گفت: یکی از اولویت‌های برنامه شهرداری و شورای شهر ایجاد فضای سبز و پارک‌ها است مساحت فضای سبز شاهین شهر حدود ۴۲۰ هکتار با ۱۱۵ بوستان کوچک و بزرگ است ۳۹ هزار متر مربع فضای سبز تا سه ماه آینده تکمیل می‌شود و به فضای سبز افزوده می‌شود.

او افزود: در شهر شاهین شهر سرانه فضای سبز برای هر نفر ۲۱ متر مربع است که رکوردی است که در کشور تا کنون تکرار نشده است.
پری تبار اظهار داشت: جهت خدمت رسانی به شهروندان امسال توانستیم ۱۰ دستگاه اتوبوس را بازسازی کامل کنیم و ناوگان اتوبوسرانی را تقویت کنیم.

وی همچنین به پروژه‌های شاخص شهر اشاره کرد و افزود: پیشرفت ابر پروژه مترو، پارک بزرگ شهر با پیشرفت ۹۰ درصدی در حافظ شمالی، ایجاد پیاده را به طول ۲ کیلومتر رفت و ۲ کیلو متر برگشت مسیر دوچرخه سواری همجوار با خیابان شیخ بهایی از دیگر پروژه‌های در حال اجرا می‌باشد.
شهردار شاهین‌شهر گفت: بودجه سال ۱۳۹۹ مبلغ ۲۸۴ میلیارد تومان بود که تا کنون عملکرد شهرداری ۱۸۵ میلیارد تومان است که ۲۶ درصد کسری بودجه داریم.

علی فتحی رییس شورای اسلامی شهر شاهین شهر نیز اصحاب رسانه سفیران فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی خواند و گفت: اصحاب رسانه پل‌های ارتباطی جامعه و روایتگران و تاثیرگذاران مستقیم بر رویداد‌های جامعه‌اند که رسالت روشنگری و آگاهی‌بخشی را با قلمی رسا، با اصل بی طرفی و تحلیل‌گر بر عهده دارند.
او با بیان مشکلات شهر و شهرداری در آغاز دوره مدیریت پنجم شهری، افزود: آغاز مدیریت شهری دوره پنجم شورای اسلامی با تصویب قانون برنامه ششم توسعه و تدوین طرح تفضیلی شهری و تغییرات ساختاری با کاهش در درآمد‌های شهرداری شاهین‌شهر مواجه بوده و از سوی دیگر آغاز بازپرداخت تسهیلات ادوار قبل هم‌زمان با شروع به کار این دوره مدیریت شهری افزایش هزینه‌ها را در برداشته‌است.
وی ادامه داد: همزمان با تصویب قانون ششم توسعه مبالغی که به عنوان آلایندگی از کارخانه‌های همجوار به شهرداری تعلق میگرفت حذف شد و به استان اصفهان واریز و برحسب میزان جمعیت به شهر‌ها بازگشت داده شد که با توجه به نسبت جمعیت شاهین شهر به کل استان اصفهان، درآمد‌های حاصله شهرداری شاهین‌شهر از سهم آلاینده‌ها با کاهش ۹۰ درصدی روبرو شد.

فتحی به مدیریت شهری اشاره کرد و اظهار داشت: با مدیریت شهری توانستیم هزینه‌ها را کنترل کنیم و از هزینه‌های بی رویه جلو گیری کردیم و بحث حقوق و مزایای کارگران قانونمند شد و توانستیم با مدیریت هزینه‌ها سال اول ۵ دستگاه اتوبوس خریداری کنیم.
وی ساخت سریال ۱۳ قسمتی در شاهین شهر را فرصتی مغتنم برای شهر و شهروندان دانست و گفت: ساخت این سریال در شاهین‌شهر فرصتی مغتنم برای معرفی و شکوفایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهر در سیمای استان‌های کشور است همچنین معرفی مکان‌های دیدنی، گردشگری و پتانسیل‌ها به منظور جذب سرمایه‌گذار و بهره‌مندی ۴۰ درصدی از ظرفیت فرهنگی و هنری شهر در عوامل این سریال بستر رشد، بالندگی و شکوفایی استعداد‌های این حوزه در شاهین‌شهر فراهم و می‌تواند تسهیل‌گر جذب و ورود آنان به عرصه سینمایی کشور باشد.

فتحی با اشاره به برگزاری مسابقات بین المللی ارتش در شاهین‌شهر، افزود: پس از کسب مقام ارتش جمهوری اسلامی در مسابقات بین‌المللی ارتش‌ها در روسیه، استان اصفهان برای میزبانی این مسابقات انتخاب شد که به دلیل بستر مناسب شاهین‌شهر و موفقیت تیم ارتش اعزامی از این شهر در مسابقات روسیه، شاهین‌شهر میزبان مسابقات در مرداد یا شهریور سال ۱۴۰۰ خواهد بود.
انتهای پیام/ش

برچسب ها: شاهین شهر ، فضای سبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار