نماینده ولی فقیه در گیلان در جلسه هفتگی تفسیر قرآن گفت: اسلام دین معتدل و تأمین کننده سعادت بشر است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان شب گذشته در جلسه تفسیر آیه ۲۷ سوره حدید قرآن با با تبریک ایام مبارک فجر انقلاب اسلامی به محضر مردم شریف و ولایتمدار این استان و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: اسلام دین معتدل است.

او افزود: اسلام دینی است که اگر دنیای بشر را آزاد بگذارند و تعصب، زور و سلطه از مردم برداشته شود، همه اندیشمندان و آن‌ها که اهل معرفت هستند با مطالعه اسلام به این دین گرایش پیدا می‌کنند و مسلمان می‌شوند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خداوند در رأس اسلام یک مربی و معلم به نام محمد (ص) قرار داده است، ادامه داد: پس از بعثت پیامبر گرامی اسلامی (ص) تنها دین اسلام مورد قبول است و در آخرت خداوند دین دیگری را از انسان‌ها نمی‌پذیرد.

آیت الله فلاحتی دین اسلام را تأمین کننده سعادت بشر خواند و اظهار داشت: پس از ظهور اسلام همه مخالفان این دین بسیج شدند تا انسان‌ها مسلمان نشوند و اکنون نیز قدرت‌های سلطه گر بسیج شدند تا انقلاب اسلامی را نابود کنند.

او به رشد نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: همیشه عده‌ای رشد کشور را تحقیر می‌کنند، زیرا این روش دشمنان دین است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه دنیای استکباری به دنبال تاراج ذخایر کشور‌های اسلامی است، گفت: اسلام خار چشم دشمنان است به ویژه انقلاب اسلامی طرح جدیدی به دنیا ارائه کرد و اندیشمندان و آزادی خواهان جهان آن را پذیرفتند.

آیت الله فلاحتی به افزایش گرایش مردم دنیا به دین اسلام به ویژه مکتب تشیع اشاره کرد و افزود: در سطوح عالی دانشگاهی شاهد گرایش به مکتب تشیع هستیم.

او با بیان اینکه خدا وعده داده آینده در اختیار مسلمانان راستین است، اظهار داشت: مسلمانان به آینده روشن دنیا امیدوارند، زیرا خداوند مستضعفان را وارثان زمین قرار داده است.

امام جمعه رشت با اشاره به تلاش دشمنان در مقابله با انقلاب اسلامی بیان داشت: دشمن با اسلام هراسی و شیعه هراسی می‌خواهد جلوی گسترش انقلاب اسلامی را بگیرد.

آیت الله فلاحتی تربیت انسان را هدف اصلی اسلام دانست و تصریح کرد: همه انسان‌ها نیازمند معلم الهی هستند و اهل بیت (ع) بهترین معلمان الهی بودند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.