وزیر اسبق بهداشت گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به زنان بها داده شد و آینده حضور آن‌ها در جامعه بسیار روشن است.

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مرضیه وحید دستجردی وزیر اسبق بهداشت در برنامه زنده تلویزیونی، اظهار کرد: زنان گم شده خودشان را در راهپیمایی‌های انقلاب پیدا کرده بودند و همگی جمله استقلال آزادی حکومت اسلامی را می‌خواستند. زنان خواستار دموکراسی در کشور بوده و استبداد در جامعه را نمی‌خواستند. معتقدم که نقش زنان بیشتر از مردان در ایام انقلاب بود و اگر خانم‌ها به صحنه نمی‌آمدند شاید شرایط برای حضور مردان فراهم نمی‌شد. زنان در خط مقدم راهپیمایی با توجه به مسلح بودن دشمن بودند و شجاعانه از انقلاب حمایت و دفاع کردند.

پیش از انقلاب کسی جرات بیان عقایدش را نداشت

وحید دستجردی بیان کرد: من در ۱۶ سالگی وارد دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران شدم. فضای دانشگاه قبل از انقلاب خفقان بود به طوری که نماز خواندن جرم محسوب می‌شد و گاهی اوقات گارد به نمازگزاران حمله می‌کرد. در دوران قبل از انقلاب کسی جرات بیان عقاید خودش را نداشت.

او افزود: با ریختن خون‌های شهدا امروزه حضور متراکم زنان را در جامعه می‌بینم. تعداد استادان زن در دانشگاه تهران کمتر از انگشتان دست بود، ولی امروزه ۵۰ درصد از استادان را زنان تشکیل می‌دهند. امروزه حدود ۷۰ درصد از دانشجویان گروه پزشکی را زنان تشکیل می‌دهند و ۹۰ درصد از پرستاران هم زن هستند.

وحید دستجردی بیان کرد: در حدود ۵۵ درصد از کارکنان وزارت بهداشت زنان هستند. بانوان در جامعه نقش پررنگی را ایفا می‌کنند معتقدم که انقلاب یک میدانی را برای فعالیت خوب زنان فراهم کرده است.

او افزود: من به جز در دوران وزارت بهداشت که طبابت نکردم حدود سی سال است که مشغول به طبابت هستم در دوران بعد از انقلاب به زنان بها داده شد.

وحید دستجردی بیان کرد: آینده حضور زنان در جامعه بسیار روشن است و میدوارم زنان در عرصه‌های مختلف موفق و پیروز باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.