جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد تا زمانی که توافق اسلو در انتخابات لحاظ شود در آن شرکت نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، جنبش جهاد اسلامی فلسطین تصمیم گرفت در انتخابات فلسطین تا زمانی که توافق نامه اسلو به عنوان سقف آن تعیین شده باشد، شرکت نکند.

این جنبش در بیانیه‌ای درباره انتخابات تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: جهاد تصمیم گرفت که در انتخاباتی تحت پوشش توافقنامه اسلو که حقوق و اصول ثبات مردم فلسطین را پایمال می‌کند، شرکت نکند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: ما معتقدیم که رویکرد صحیح برای وحدت ملی توافق بر سر یک برنامه سیاسی است که پایداری مردم را تقویت و از مقاومت آن محافظت کند.

در این بیانیه آمده است: این برنامه سیاسی باید با برگزاری انتخابات شورای ملی جدا از شورای قانونگذاری و بازگرداندن اساسنامه و نمایندگی همه فلسطینیان در همه مکان‌های حضور آن‌ها موجب بازسازی و توسعه سازمان آزادی بخش فلسطین شود.

جنبش جهاد افزود: سازمان آزادی بخش فلسطین باید مرجع کلیه نهاد‌های فلسطینی در داخل و خارج از کشور شود و این مسئله‌ای است که امیدواریم در جلسات گفت‌وگوی آتی که در ماه مارس آینده برگزار خواهد شد و بر اساس بیانیه قاهره، بحث و بررسی شود.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در دور گفت‌وگوی ملی که روز گذشته در قاهره تحت نظارت مصر آغاز شد با این امید شرکت کرد که بتواند گروه‌های فلسطینی را با شروط خود همراه کند و موافقت آنان را جلب کند.

«خالد البطش» عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی پیشتر درباره شروط جهاد برای مشارکت در انتخابات اعلام کرده بود که موضوع شرکت در انتخابات منوط به مواردی است که ما ارائه دادیم. امیدواریم بتوانیم مرجع فعلی انتخابات را تغییر دهیم و موقعیت سازمان آزادی‌بخش را با تفکیک دو شورا تقویت کنیم.

او افزود: دولت‌هایی که توسط تشکیلات خودگردان فلسطین تشکیل شده اند، دولت‌های خدماتی هستند و هیچ ارتباطی با برنامه‌های آزادسازی ندارند و آیا یک دولت فلسطینی وجود دارد که تصمیم به مقابله با اسرائیل بگیرد؟ در اینجا اهمیت جدایی شورای ملی مطرح می‌شود که وظیفه آزادی و وحدت مردم فلسطین و شورای قانونگذاری را دارد که وظیفه آن‌ها ارائه خدمات، مراقبت از آن‌ها و پاسخگویی و مدیریت امور روزمره شهروند فلسطینی است.

البطش تاکید کرد: مرجع انتخابات فعلی باید تغییر کند و ما باید از شر اسلو که دولت را مقید می‌کند خلاص شویم و اگر مرجع تغییر کند، یک دولت و رهبری می‌شود که امور روزمره را مدیریت می‌کند و با اشغالگر مقابله می‌کند.

پیشتر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، روز ۲۱ ماه مه را برای انتخابات پارلمان و روز ۳۱ ژوئیه را زمان برگزای انتخابات ریاستی اعلام کرده بود. بسیاری بار رکود مذاکرات صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۳ به این سو و اختلافات حل نشده میان جنبش فتح و حماس را متوجه رئیس فعلی تشکیلات خودگردان می‌دانند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار