رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی جزئیات تزریق واکسن کرونا به کادر درمان و مردم ‏استان را تشریح کرد. ‏

دکتر جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: تزریق ‏نخستین دز واکسن روسی کرونا با عنوان اسپوتنیک وی دیروز به ۴۳۵ نفر از کارکنان بخش ‏مراقبت‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی همزمان با ۶۳۵ مرکز درمانی ایران، آغاز شد‎.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: واکسن دریافتی برای ۴۳۵ نفر از کارکنان بخش ‏مراقبت‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تزریق می‌شود‎.

دکتر آقازاده درباره نوع واکسن تزریقی نیز گفت: واکسن استفاده شده در این واکسیناسیون، از نوع ‏روسی و‎ (spotnik v) ‎‏ بوده است و در مرحله نخست تزریق این واکسن، تا پایان اسفند ماه امسال برای ‏کارکنان بهداشت و درمانی اعم از دولتی و خصوصی گروه یک و کارکنان بهداشتی درمانی گروه دو ‏و معلولین ذهنی و جسمی و سالمندان مراکز تجمعی به تعداد ۴ هزار و ۹۹۶ نفر تزریق خواهد شد‎.

او درباره زمان‌های تزریق واکسن بیان کرد: تزریق واکسن در فاز دو تا پایان بهار سال آینده برای افراد ‏دارای بیماری زمینه‌ای پرخطر یک و دو، افراد سنین مساوی و بالای ۶۵ سال و در فاز سه که تا پایان ‏تابستان سال آینده ادامه خواهد داشت برای افراد ساکن در مراکز تجمعی، خانم‌های باردار و افراد ‏گروه سنی ۵۵ تا ۶۵ ساله تزریق می‌شود‎.

دکتر آقازاده تصریح کرد: ابتدا دکتر نان بخش متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه بیمارستان ‏طالقانی ارومیه و سپس کادر پزشکی و پرستاری از جمله پزشکان متخصص بیمارستان‌های ارومیه، ‏پرستاران و کادر درمانی مراکز درمانی به ویژه بیمارستان مرجع کرونایی آیت الله طالقانی ارومیه دوز ‏نخست واکسن را دریافت کردند‎.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.