واحد تولیدی چیپس سیب زمینی جوانرود امسال موفق به صادرات هزار و ۲۰۰ تن سیب زمینی فرآوری شده به اقلیم کردستان عراق شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی جهاد کشاورزی استان گفت : واحد تولیدی چیپس سیب زمینی جوانرود با توجه به کیفیت بالای محصولاتش بازار خوبی را برای فروش در اقلیم کردستان عراق به دست آورده است.

او گفت : فاز دوم واحد تولید چیپس سیب زمینی جوانرود نیز با ظرفیت ۵ هزار تن و سرمایه گذاری ۶ میلیارد تومان در دست راه اندازی است.

او از ساخت دو کارخانه دیگر چیپس سیب زمینی در استان کرمانشاه خبر داد و افزود: یکی از این واحد‌ها با ظرفیت ۳ هزار تن با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در شهرستان روانسر در حال ساخت است که قرار است تا خرداد ماه ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی استان افزود: سومین کارخانه تولید چیپس استان کرمانشاه نیز با ظرفیت هزار تن و سرمایه گذاری ۵ میلیارد تومان در شهرک صنعتی کرمانشاه ساخته می‌شود که بر اساس برنامه ریزی سرمایه گذار این واحد تولیدی در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می‌رسد.

کریمی یکی از اولویت‌های فرآوری سیب زمینی در استان کرمانشاه را احداث واحد فرآوری سیب زمینی آماده طبخ دانست و ادامه داد: واحد فرآوری سیب زمینی آماده طبخ توجیه اقتصادی بیشتری دارد و در سراسر کشور تنها دو واحد در این زمینه فعالیت دارند.

او با اشاره به تولید سالیانه ۳۰۰ هزار تن سیب زمینی در استان کرمانشاه گفت: با توجه به میزان بالای تولید و برای جلوگیری از افزایش ضایعات این محصول نیازمند افزایش سطح سردخانه‌های استان هستیم تا با تزریق این محصول به بازار در فصول مختلف سال مانع از افزایش قیمت آن شد.

کریمی ظرفیت کنونی سردخانه‌های استان را ۵۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: در حال حاضر احداث چند سردخانه دیگر با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در استان کرمانشاه در دست اجراست که این طرح‌ها از ۱۵ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.