رئیس انجمن وزنه برداری معلولین درباره جایگاه ورزش ایران بعد از پیروزی انقلاب توضیحاتی را بیان کرد.

حسین رضا زاده رئیس انجمن وزنه برداری معلولین در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص موفقیت ورزش ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی را به تمام ملت ایران تبریک عرض می‌کنم. ورزش ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در رشته‌های مختلف موفقیت‌های زیادی را کسب کرده است. به رشته وزنه برداری که رشته تخصصی خودم است ورود می‌کنم. پس پیروزی انقلاب اسلامی قهرمانی‌ها و مدال‌های رنگارنگ زیادی برای کشورمان در این رشته ورزشی کسب شده است. تا دهه ۷۰ مدال‌های آسیایی و چند مدال جهانی در رده نوجوانان کسب شد.

او ادامه داد: در دهه ۸۰ هم مدال‌های رده بزرگسالان جهان و المپیک کسب شد که آن زمان خودم هم عضو تیم ملی وزنه برداری بودم. در المپیک سیدنی من و توکلی توانستیم مدال‌های خوش رنگی را کسب کنیم. المپیک آتن بود که باز هم با دعای خیر مردم عزیز کشورمان موفق شدم باز هم مدال طلای المپیک را کسب کنم. در المپیک ۲۰۱۲ هم به عنوان رئیس فدراسیون وزنه برداری حضور داشتم. در المپیک لندن وزنه برداران ایران درخشان ظاهر شدند و از ۶ اعزامی به المپیک ۵ مدال کسب کردیم، ۳ مدال طلا و ۲ مدال نقره بود. مهم‌ترین بخش این موفقیت‌ها رکورد‌هایی بود که وزنه برداران از خود به جا گذاشتند.

امروزه امکانات بسیار خوبی در اختیار ورزشکاران است

رضازاده در خصوص رشد امکانات ورزشی پس از پیروزی انقلاب عنوان کرد:  امروزه امکانات بسیار خوب و به روز تری در اختیار ورزشکاران قرار داده می‌شود. سال ۱۳۷۴ امکانات این روزها را نداشتیم. بودجه فدراسیون وزنه برداری نسبت به گذشته افزایش داشته و زیر ساخت‌های وزنه برداری در سراسر کشور بهتر شده است.

او افزود: همین پیشرفت‌ها و شرایط مطلوب باعث شده است تا انتظار مردم از ورزشکاران بالا برود. ما چه در وزنه برداری و چه در رشته‌های مختلف ورزشکاران بسیار خوبی داریم. حدود ۵ ماه دیگر هم المپیک و پارالمپیک توکیو را در پیش داریم.

مقام معظم رهبری جوانان این مرز بوم را دوست دارد

حسین رضازاده در خصوص دیدار ورزشکاران با مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری جوانان را دوست دارند، همیشه برای موفقیت ورزشکاران دعا می‌کنند. این نشان دهنده این است که رهبر عزیز ما چقدر به ورزش اهمیت می‌دهند. دیدار صمیمانه با رهبر دلگرمی بزرگی برای ورزشکاران است چرا که صحبت‌های پدرانه ایشان همیشه پشتوانه ورزشکاران است.


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار