با هدف پیشگیری از آنفلوآنزای پرندگان:

بر کشتارگاه‌های طیور استان همدان نظارت می شود

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت:رصد و تخلیه محموله‌ها در کشتارگاه و توزیع آن در بازار عرضه با نظارت مستقیم مسئول فنی کشتارگاه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمود رضا رسولی،مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه دامپزشکان در خط مقدم مبارزه با بیماری‌های دام و طیور قرار دارند:افزود:نظارت بر کشتارگاه‌های طیور نقش مهمی در پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دارند.

او ادامه داد: رعایت کامل ضوابط انتقال مرغ زنده از محل مرغداری تا کشتارگاه با گرفتن مجوز حمل بهداشتی بدست مرغدار و صدور آن برای خودروهای واجد شرایط را مهم دانست و افزود: رصد و تخلیه محموله‌ها در کشتارگاه و توزیع آن در بازار عرضه با نظارت مستقیم مسئول فنی کشتارگاه حائز اهمیت است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان بیان کرد: حضور ناظران بهداشتی و شرعی دامپزشکی در کشتارگاه دام و طیور برای مردم اطمینان بخش است و این افراد باید با قاطعیت سعی در اجرای شیوه نامه های  بهداشتی و پیشگیرانه دامپزشکی به منظور تولید محصولاتی سالم برای مصرف کنندگان داشته باشند.

رسولی با اشاره به اینکه کشتارگاه صنعتی طیور شهرستان بهار دارای مجوز و پروانه  کشتار بوقلمون است که تولیدات این مجموعه بیشتر نیاز استان را در حوزه گوشت گرم طیور تامین می‌کند .

منبع فارس

انتهای پیام/غ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.