علوی گفت: ابتلا به کرونا و بستری مبتلایان به این بیماری در اهواز و شادگان رو به افزایش است و با این وضعیت روز‌های خوبی پیش رو نخواهیم داشت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد علوی رییس مرکز بهداشت استان خوزستان امروز در حاشیه بررسی وضعیت کرونا در شادگان در جمع خبرنگاران گفت: در روز‌های اخیر با بی توجهی مردم نسبت به شیوه نامه‌های بهداشتی شاهد خیز ناگهانی کرونا در سطح استان به ویژه اهواز و شادگان هستیم.

او با بیان اینکه هم اکنون اهواز و شادگان تنها شهرستان‌های با وضعیت نارنجی کرونا در استان هستند، افزود: البته روند آن در شادگان شتاب بیشتری دارد که برای کنترل آن به مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و دستگاه‌های دولتی نیاز داریم، زیرا کنترل این بیماری فقط از سوی وزارت بهداشت امکانپذیر نیست.

علوی با بیان اینکه جان مردم و جامعه هدف در خطر است، اظهار داشت: در چند روز اخیر آمار بستری و افراد مبتلا به کرونا در خوزستان روند افزایشی به خود گرفته و آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری را نیز افزایش خواهد داد، البته وضعیت در شادگان بسیار نگران کننده است و باید مصوبات استانی ستاد مدیریت کرونا در این شهرستان با شدت بیشتری عملی شود تا در روز‌های آینده شاهد کاهش تعداد مبتلایان و افراد بستری ناشی از کرونا در این شهرستان باشیم.

رییس مرکز بهداشت استان خوزستان با بیان اینکه علایم شناسایی ویروس کرونا در حال تغییر است و باید تا حد امکان نکات ایمنی را مورد توجه قرار دهیم، ادامه داد: ارگان‌های دولتی و حوزه بهداشت و درمان اقدام لازم برای مقابله و کنترل ویروس کرونا را انجام می‌دهند، ولی آنچه مردم را درگیر این بیماری می‌کند رفتار آنان است.

او بیان داشت: استان خوزستان در روز‌های اخیر از وضعیت آبی به وضعیت زرد کرونایی رسید، ولی پس از ۳ روز از وضعیت زرد برخی شهرستان‌ها به وضعیت نارنجی تغییر کرد که با توجه به شرایط شیوع کرونا از مردم تقاضا می‌شود با حساسیت لازم شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و فقط در صورت ضرورت از منازل خود خارج شوند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.