در سفر محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به لرستان یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های عمرانی لرستان اختصاص یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، در سفر محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به لرستان، وعده ساخت و تکمیل ۲هزار واحد مسکن روستایی محرومین داده شد و پر اختیار مردم قرار گرفت.

همچنین یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ۳۲ طرح عمرانی با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد به بالا در لرستان  تزریق خواهد شد.

در این سفر بنا شد جابجایی اطراف قلعه فلک الافلاک تملک شود و چنانچه صدا و سیمای مرکز لرستان برنامه و طرحی در ساخت سریال تاریخی ارائه کند، سازمان برنامه و بودجه استقبال خواهد کرد و در این زمینه همکاری‌های لازم انجام خواهد شد.

نوبخت در آئین افتتاح فاز اول پالایشگاه خورشید زاگرس شهرستان پلدختر حضور یافت و اظهار کرد آئین بسیار باشکوه و امیدبخشی بود و از اینکه در لرستان و در شهرستان پلدختر چنین صنعتی توانست پا بگیرد، خوشحالیم.

معاون رئیس جمهور در ادامه از طرح‌های بازسازی پل‌های بلیلوند، ماسور و آیت الله کمالوند، تقاطع غیر هم‌سطح دانشگاه لرستان، آزادراه خرم آباد- بروجرد- اراک، استادیوم ۱۵ هزار نفری شهرستان خرم آباد، مسیر جاده خرم آباد- پلدختر، پل بابازید، دیوار ساحلی معمولان، پل معمولان، دیوار ساحلی گلزار شهدای معمولان بازدید کرد.

همچنین در سفر نوبخت به لرستان ۲۰۰ میلیارد تومان علاوه بر ۲۰۰ میلیارد تومان قبلی برای آزاد راه خرم آباد- بروجرد- اراک، ۱۲۰ میلیارد تومان برای سد کمندان، ۷۰ میلیارد تومان ایستگاه پمپاژ جایدر، مبلغ ۷۰ میلیارد تومان دیوار حفاظتی پلدختر، مبلغ پنج میلیارد تومان علاوه بر ۱۰ میلیارد تومان قبلی برای موزه دفاع مقدس و مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای شبکه‌های آبیاری و زهکشی چهار سد حوضیان، کمندان، ایوشان و مروک اختصاص یافت.

همچنین مبلغ ۲۵ میلیارد تومان دیگر برای چهارخطه کوهدشت- خرم آباد، مبلغ ۱۰میلیارد تومان علاوه برا ۳۲ میلیارد تومان قبلی برای پروژه چهارخطه الیگودرز-داران، مبلغ ۳۰میلیارد تومان علاوه بر ۳۶ میلیارد تومان قبلی برای سد تاج امیر و برای ورزشگاه‌های خرم آباد و بروجرد هرکدام ۲۰ میلیارد تومان و همچنین مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای قلعه فلک الافلاک و چندین پروژه دیگر که جمع آن‌ها بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان است از دیگر مصوبات این سفر بود.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
همت
۱۸:۴۴ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
خوبه دولت دم اخری یادش افتاده اعتبارات در نظر بگیره واسه شهرهای محروم...