نخست‌وزیر اسبق عراق از اقدام برخی کشور‌های عربی مبنی بر عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از السومریه نیوز، «ایاد علاوی» نخست‌وزیر اسبق عراق از مواضع برخی کشور‌های عربی مبنی بر خیانت به آرمان فلسطین و اقدام به عادی‌سازی روابطشان با رژیم اشغالگر صهیونیستی حمایت کرد و مدعی شد که این اقدام نادیده گرفتن حقوق فلسطینی‌ها نیست.

نخست‌وزیر اسبق و رئیس ائتلاف «الوطنیه» عراق در سال‌های ۲۰۰۴-۲۰۰۵ بدون اشاره به اشغالگری رژیم غاصب و حملات متجاوزانه سربازان صهیونیستی علیه فلسطینیان، مدعی شد: «باید صلحی فراگیر و عادلانه با رژیم صهیونیستی برقرار شود و مدعی شد که اقدام برخی کشور‌های عربی جهت سازش با این رژیم به معنای نادیده گرفتن حقوق فلسطینی‌ها نیست.»

ایاد علاوی همچنین اعلام کرد انتخابات آتی این کشور باید تا سال ۲۰۲۲ به تعویق بیفتد، چراکه هزینه‌بر است و نیاز به شرایط امنیتی آرام دارد.

نخست‌وزیر اسبق عراق از ارسال نامه وزیر خارجه این کشور به رئیس شورای امنیت برای نظارت بر انتخابات عراق انتقاد کرد و افزود: شورای امنیت ارتباطی با نظارت بر انتخابات ندارد و این موضوع به سازمان ملل مربوط می‌شود و در شرایط کنونی مسائل امنیتی و لجستیکی اجازه نظارت کامل را نمی‌دهد.

ایاد علاوی با انتقاد از سفر «جنین پلاسخارت» نماینده سازمان ملل در امور عراق به ایران مدعی شد که پلاسخارت شایستگی لازم برای نمایندگی سازمان ملل را ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار