معاون درمان تامین اجتماعی اردبیل:

کمبود فضای فیزیکی درمانی در شهرهای اردبیل محسوس است

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل از کمبود فضای فیزیکی درمانی در شهرهای اردبیل خبر داد و گفت: در بسیاری از شهرهای اردبیل با پوشش حداکثری، فضای درمانی و تجهیزات استاندارد مناسب جمعیت تحت پوشش نیستند.

قادر برجی، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل با اشاره به آخرین وضعیت درمان در حوزه تامین اجتماعی در استان اردبیل اظهار کرد: متاسفانه هم‌اکنون با پوشش حداکثری بیمه تامین اجتماعی در شهرستانهای بالای ۵۰ هزار جمعیت امکانات و تجهیزات درمانی در بسیاری از این شهرستانها متناسب با رشد جمعیت نیست.

او با اشاره به اینکه بیشتر شهرهای بزرگ و پرجمعیت اردبیل درگیر کمبود فضای فیزیکی درمانی هستند، اضافه کرد: شهرستانهای پارس‌آباد، ‌مشگین‌شهر، خلخال، گرمی و نمین از جمله شهرهایی هستند که فضاهای درمانی و بهداشتی در آنها طی سال‌های گذشته رشد چندان مناسبی نداشته است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: نبود بخش‌های ویژه در مراکز درمانی و درمانگاه‌های شهرستان‌های استان از دیگر عمده مشکلات حوزه درمان و بهداشت این شهرستانهاست که اگرچه در سال‌ گذشته برخی تجهیزات با مساعدت مسئولان استانی و دولت برای برخی از شهرستان‌ها من جمله مشگین‌شهر خریداری شد اما در بیشتر مواقع مردم شهرهای کوچک اردبیل به دلیل نیاز به بخش‌های ویژه به مرکز استان یا شهرهای بزرگ همجوار مراجعه می‌کنند که این موضوع خود درصد حیات فرد را در برخی مواقع حساس کاهش می‌دهد.

برجی با اذعان به کمبود نیروهای انسانی درمانی در بیمارستانها و درمانگاه‌های شهرهای اردبیل گفت: مدرن و کافی نبودن تجهیزات درمانی، فرسودگی برخی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی، کمبود نیروی متخصص درمانی از دیگر مشکلات حوزه درمان شهرهای استان می‌باشد.

وی اظهار کرد: در برخی شهرستانهای استان همچون پارس‌آباد و مشگین‌شهر در سال‌های اخیر اگرچه اقدامات خوبی در راستای جذب پزشکان متخصص و برخی تجهیزات استاندارد اقدامات خوبی انجام شد اما بسیاری از شهرهای اردبیل هم‌اکنون با مشکلاتی از این قبیل دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گفته مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل سلامت و امنیت جان مردم یکی از مهمترین وظایف دولت به شمار می‌آید که باید در پیروی از مسله مهم توزیع متوازن امکانات و زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی به شهرهای استان اردبیل نیز توجه کافی شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.