جهان پور گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، بیش از ۲۰۰ نفر از کادر پرستاری در شهرستان‌های بم، نرماشیر، فهرج و ریگان به کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدتقی جهان پور، رئیس نظام پرستاری بم گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، بیش از ۲۰۰ نفر از کادر پرستاری در شهرستان‌های بم، نرماشیر، فهرج و ریگان با مجاهدت شبانه روزی در راه خدمت به سلامت مردم مبتلا به ویروس منحوس کرونا شدند.

او افزود: خوشبختانه همگی این مدافعان سلامت، بهبود یافتند، هر چند دچار عوارض جسمی و روحی شدند.

جهان پور با بیان اینکه اگر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند و روند افزایشی بیماران تنفسی و مبتلا به کرونا ادامه داشته باشد، دچار پیک چهارم بیماری می‌شویم، بیان داشت: با ورود به پیک چهارم، کادر پرستاری با توجه به افزایش دما در ماه‌های آینده و گرمای طاقت فرسا در شرق استان، مجبور به ارائه خدمات مضاعف با لباس‌های مخصوص در شرایط سخت گرمایی می‌شوند و این شرایط سخت، آسیب‌های روحی و جسمی را برای مدافعان سلامت چندین برابر می‌کند.

او ضمن قدردانی مجدد از کادر پرتلاش و فداکار پرستاری شهرستان‌های بم، نرماشیر، فهرج و ریگان تصریح کرد: با حمایت‌های ریاست دانشگاه علوم پزشکی، حق فوق العاده ویژه برای تمام پرستاران شاغل در دانشگاه عملی و پرداخت شده و برای پرستاران شرکتی نیز در دست اقدام است.

انتهای پیام / م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار