منابع نظامی پاکستان از کشته شدن ۸ نفر در درگیری‌ها در منطقه وزیرستان این کشور خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه الجزیره به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد منابع نظامی پاکستان گفته اند در درگیری‌ها در منطقه وزیرستان پاکستان، ۴ سرباز و ۴ عنصر مسلح دیگر جان خود را از دست دادند.

همچنین خبرگزاری آسوشیتد پرس در خبری به نقل از ارتش پاکستان اعلام کرد: گروهی از شبه نظامیان به یک پست امنیتی در پایگاه نظامی طالبان در شمال غربی پاکستان در نزدیکی مرز‌های افغانستان حمله کردند که بر اثر این حمله و وقوع تیراندازی‌ها ۴ سرباز به همراه ۴ نیروی مسلح کشته شدند.

ارتش پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد این حمله شبانه در شهرک «مکین» که یک شهرک مرزی در منطقه قبیله‌ای در جنوب وزیرستان است، به وقوع پیوست. ارتش پاکستان جزئیات بیشتری از این خبر را اعلام نکرد و تنها به ذکر این نکته بسنده کرد که سربازان در حال جستجوی این منطقه هستند.

هنوز هیچ طرفی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است؛ اما این منطقه کوهستانی، به عنوان پایگاه شبه نظامیان محلی و خارجی تا سال ۲۰۱۷ مورد استفاده قرار می‌گرفت. در سال ۲۰۱۷ ارتش پاکستان اعلام کرد این منطقه را بعد از چند عملیات از عناصر شورشی پاکسازی کرده است. با این حال، این منطقه همچنان شاهد حملات گاه و بیگاهی است که بیشتر آنها، نیرو‌های امنیتی را هدف قرار می‌دهند.

به نوشته آسوشیتد پرس، این چنین حملاتی نگرانی‌ها از این مسأله که طالبان پاکستان در حال تجدید قوای خود هستند را افزایش می‌دهد. پاکستان و افغانستان دارای ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مرز بین المللی به رسمیت شناخته شده مشترک هستند که به «مرز دیورند» معروف است. این خط مرزی در قرن ۱۹ و زمانی که انگلیس بر جنوب آسیا مسلط بود، ترسیم شد. با وجود این، افغانستان این خطر مرزی را به رسمیت نمی‌شناسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار