دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی با تشدید فشار‌ها از سوی رژیم صهیونیستی، از سمت خود استعفا داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، با تشدید فشار‌های رژیم صهیونیستی، دادستان کل دیوان کیفری بین المللی، لاهه از سمت خود کناره گیری کرد.

فاتو بنسودا، که پیگیر طرح تعقیب قضایی جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین بود، پس از تشدید فشار‌ها از سمت خود استعفا داد. بدین ترتیب کشور‌های عضو دیوان لاهه امروز جمعه در خصوص جانشین بنسودا تصمیم گیری خواهند کرد.

چهار دادستان از انگلیس، ایرلند، ایتالیا و اسپانیا برای جایگزینی دادستان مستعفی اعلام آمادگی کرده اند. بر اساس گزارش رسانه‌های انگلیسی، گفته می‌شود که دادستان انگلیسی شانس بیشتری نسبت به کارلوس کاسترسانا از اسپانیا، فرگال گاینور ایرلندی و فرانچسکو لو ووی ایتالیایی برای جانشینی بنسودا دارد.

پایگاه خبری آکسیوس اخیرا به نقل از منابع آگاه گزارش داد تل‌آویو قصد دارد از ده‌ها متحد خود بخواهد فردا پیام محرمانه‌ای را به فاتو بنسودا، دادستان دادگاه کیفری بین المللی منتقل کنند و وی را در تحقیقات علیه جرایم جنگی این رژیم در کرانه باختری، غزه و بیت المقدس شرقی تحت فشار قرار دهند.

مقامات صهیونیست بسیار نگرانند هرگونه تحقیق دیوان لاهه می‌تواند منجر به صدور قرار بازداشت بین المللی علیه مقامات و افسران نظامی این رژیم شود.

اخیرا دیوان بین‌المللی کیفری صلاحیت قضایی خود را برای رسیدگی به پرونده اراضی اشغالی تایید کرده و مسئول رسیدگی به این پرونده شد. دیوان لاهه در نشست خود رایی صادر کرده که بر اساس آن صلاحیت قضایی رسیدگی به پرونده اراضی اشغالی بر اساس مرز‌های سال ۱۹۶۷ را دارد.

دیوان لاهه اعلام کرد که در مورد بررسی پرونده سرزمین‌های فلسطینی اشغال شده در سال ۱۹۶۷ صلاحیت دارد و این می‌تواند باعث تحت پیگرد قرار گرفتن جرایم صهیونیست‌ها شود. به موجب این تصمیم، دیوان لاهه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را که پس از سال ۱۹۶۷ اشغال شده‌اند، بررسی می‌کند. این مناطق شامل کرانه باختری، نوار غزه و قدس شرقی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار