درگیری همراه بیمار با کادر درمان درمانگاه فاطمیه راوند کاشان در حال پیگیری و رسیدگی است.

پس از انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر درگیری همراهان بیمار و کادر درمان درمانگاه فاطمیه راوند کاشان مهندس محمدرضا قربانی مدیر عامل درمانگاه، وابسته به موسسه خیریه فاطمیه راوند در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در خصوص جزییات این درگیری گفت: دو هفته قبل پدری از اهالی راوند برای معاینا فرزندش به این درمانگاه مراجعه کرد، در آن روز درمانگاه پذیرش سه بیمار کرونایی را داشت و محیط آلوده به این ویروس بود.

او افزود: کادر درمان از پدر کودک خواهش کردند که به دلیل آلودگی فضا به مطب دکتر وارد نشود، بیرون منتظر باشد و از ماسک استفاده کند.

مدیرعامل درمانگاه اضافه کرد: متاسفانه این شهروند به‌خاطر نگرانی و اضطراب حاضر به این کار نشد و حتی از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سر باز زد و در نهایت با کادر درمان درگیر شد که تمام اتفاقات از طریق دوربین‌های مداربسته داخل و خارج درمانگاه به صورت کامل ضبط شده‌است.

قربانی، زمان درگیری را بر اساس فیلم ضبط شده و گفته شاهدان عینی نزدیک ۱۰ تا ۱۵ دقیقه اعلام کرد و گفت: این فرد چند دفعه با همراه داشتن افراد دیگر وارد و از درمانگاه خارج می‌شود.

او صبر، حوصله و پرهیز از قضاوت‌های عجولانه و ناعادلانه همگان تا اعلام نتایج دادگاه را خواستار شد و گفت: این موضوع از سوی هیئت مدیره درمانگاه از روز اول به اطلاع دستگاه قضایی شهرستان رسید و از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

مدیرعامل درمانگاه تصریح کرد: پرونده پس از تکمیل به شعبه یک بازپرسی ارجاع شده‌است که نتایج آن با جزییات و کلیات مسأله برای افکار عمومی جامعه مشخص و رسانه‌ای خواهدشد.

قربانی در پاسخ به این سوال خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، که آیا ابتدا فحاشی از کادر درمان به همراه بیمار صورت‌گرفته یا درگیری و فحاشی بواسطه تاکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از همراهان بیمار شروع شده‌است گفت: آنچه که بر اساس فیلم ضبط‌شده و شهادت شاهدان عینی مشهود است و به طور قطع و یقین در دادگاه نیز شهادت کادر درمان و شاهدان نیز ارایه خواهدشد فحاشی ابتدای امر از کادر درمان درمانگاه صورت نگرفته‌است.

او دامن‌زدن به این مسأله با قضاوت‌های نابجا و حاشیه‌سازی را عاملی بر سخت‌تر شدن مصالحه دو طرف دانست و گفت: نباید اجازه داد شایعات و تخریب‌های نادرست و غیرمنصفانه تا اندازه‌ای پیش برود که در پایان کار قضایی تمام در‌ها برای طرفین نیازمند رضایت یکدیگر بسته‌شود.

انتشار فیلم بدلیل روشن شدن واقعیت و جلوگیری از دروغ پردازی‌ها بود

او، در مورد انتشار فیلم درگیری که در فضای مجازی و شبکه اجتماعی اینستاگرام گفت: با وجود اینکه ما دراین مدت دربرابر رفتار‌های شخص مورد نظر و سخنانش در فضای عمومی جامعه سکوت کردیم و کار را قانونی پیگیری کردیم، اما به دلیل اینکه سوالات زیاد، قضاوت‌های ناحق و حتی به نوعی در مورد کادر درمان و تمام زحمات آن‌ها حق‌کشی می‌شد فیلم انتشار داده‌شد تا مردم خودشان قضاوت کنند.

به گفته او، کادر درمان به شدت در رنج و زحمت و اذیت و شرایطی بسیار سخت و بحرانی هستند و متاسفانه بعضی افراد در حقیقت در این رویه زیاده‌روی می‌کنند.

رییس درمانگاه فاطمیه راوند، اظهار کرد: ما نمی‌گوییم حق با ما هست و شاید در کل کوتاهی‌هایی هم داشته‌باشیم، اما آنگونه نبود که بخواهیم اینقدر مغضوب قرار بگیریم.

اصلاح رفتار و عذرخواهی بهترین گزینه در برقراری مصالحه طرفین است

قربانی گفت: این شهروند می‌توانست بدون ایجاد حواشی به مسائل پایان دهد البته کادر درمان هم در آن شرایط ویژه بهتر بود رفتار مطلوب‌تری در پیش میگرفتند و اوضاع را مدیریت می‌کردند.

قربانی، عذرخواهی رسمی تلفنی خود را حتی با فرد مورد نظر پس از آن درگیری تاکید کرد و گفت: با اینکه فیلم را ندیده‌بودم و از برخورد زننده آن فرد خبر نداشتم وقتی آن شب تماس‌گرفت از او به صورت رسمی عذرخواهی کردم.

او اذعان داشت: اصلا بنا را بر این می‌گذاریم که نیروی ما اشتباه کرده است به نظر شما آیا نحوه بیان اعتراض ونارضایتی این فرد با کادر درمان در شرایطی که همه خسته و محتاج آرامش هستیم به این طریق معقول و پسندیده است.

به گفته او، این فرد می‌توانست بدون درگیری و رفتار‌های ناپسند همانطور که اعتراض خود را کتبی و شفاهی به مدیریت اعلام کرده‌بود مراتب را پیگیری کند و ما هم مثل سایر موارد که حتی برای کوچکترین مسئله جزیی و نارضایتی مردمی پاسخگو بودیم این مسئله را نیز رسیدگی می‌کردیم.

درمانگاه در دیگر برخورد‌ها نیز مصالحه کرده‌است

مدیرعامل درمانگاه فاطمیه راوند، چندین مورد برخورد‌های حاکی از نارضایتی مردمی البته بدون درگیری را در این درمانگاه یادآور شد و گفت: همواره ما مصالحه‌کردیم و حتی کادر درمان را امر به عذرخواهی از مراجعه‌کننده ناراضی کردیم.

قربانی، با اشاره به اینکه در این مورد متاسفانه درگیری ایجاد شده است گفت: ما بدترین شرایط را برای کادر درمان داریم که این مهم سنجش رفتاری و همراهی مردم را نیز در مشاهده با این شرایط می‌طلبد.

او در پایان همچنین با تاکید بر اینکه نباید رفتار یک شخص را به عموم افراد جامعه راوند تعمیم داد خاطرنشان کرد: شهروندان منطقه خزاق، طاهرآباد و راوند مردمانی بسیار نجیب و زحمت‌کش هستند و ما همواره قدردان مردم این خطه هستیم و از صبوری وهمراهی مردم شریف راوند وطاهرآباد وخزاق تشکر فراوان دارم.

درمانگاه فاطمیه راوند زیر پوشش موسسه خیریه فاطمیه راوند فعالیت می‌کند و روزانه بالغ بر ۱۴۵ مراجعه درمانی دارد.

قسمت دندانپزشکی درمانگاه نیز در دو نوبت صبح وعصر از کاشان و از روستا‌های اطراف مراجعه کننده دارد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدي
۰۰:۴۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
راجع به درگيري درمانگاه فاطميه راوند حرف هاي طرف مقابل رو هم جويا بشيد تا حقيقت اشكار شود.
Iran (Islamic Republic of)
علي
۰۰:۴۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
سلام. لطفا راجع به درگيري درمانگاه فاطميه راوند صحبت هاي نفر مقابل رو هم بشنويد و يكه به قاضي نريد. رسالت شما بيان حقيقت است.
شماره تماس فرد مقابل در درگيري با كادر درمان