استاندار خراسان رضوی گفت: نظر به محدودیت‌های وارداتی، توسعه تولید و جایگزینی سوخت دوم دو اقدامی است که باید برای کاهش مشکلات در آینده، دنبال شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی در جلسه شورای گفت و گوی خراسان رضوی گفت: در وضعیتی نیستیم که فشار مضاعفی بر بخش تولید وارد شود و به همین دلیل امسال موضوع تامین انرژی واحد‌های این بخش را به صورت روزانه پیگیری و رفع و رجوع کردیم تا شرایط مدیریت شود.
 
او افزود: اگر در بحث نیروگاه‌ها محدودیتی ایجاد شده و برای صنایع قطعی انرژی اتفاق افتاده، در واقع تلاشی بوده تا از قطع گاز خانگی جلوگیری به عمل آید.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: حقیقت آن است که اگر بحث قطعی‌ها اعمال نشود، باید این کمبود از بخش خانگی جبران شود و نتیجه آن می‌تواند خاموشی تا ۶ ساعت روزانه در این بخش باشد.

بیشتر بخوانید


معتمدیان بیان کرد: وضعیت تولید نیروگاه خانگیران و رکورد در برنامه‌های توسعه‌ای آن، ظرفیت‌های ما را محدود ساخته و مشکلاتی جدی را رقم زده است. در حال حاضر تامین گاز شش استان از این محل انجام می‌شود و برای حل مشکلات احتمالی باید به خط اصلی انتقال گاز از عسلویه وصل شویم.

او اشاره ای به چالش‌های موجود در واردات گاز و رویکرد‌های ترکمنستان داشت و تصریح کرد: نظر به محدودیت‌های وارداتی، توسعه تولید و جایگزینی سوخت دوم دو اقدامی است که باید برای کاهش مشکلات در آتیه، دنبال شود. لازم است در این زمینه با نمایندگان استان به دیدار وزیر نفت برویم.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.