رئیس هیات مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی استان کرمانشاه گفت : فعالیت شرکت‌های اینترنتی دفاتر گردشگری را به سمت نابودی برده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فردین امیری رئیس هیات مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۸۵ دفتر گردشگری در استان، گفت : از زمانی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده و گردشگری به رکود رفته، بیش از نیمی از این دفاتر تعطیل شده‌اند.

او گفت : برخی دفاتر که بیش از یک ربع قرن سابقه فعالیت داشته اند و از قدیمی‌ترین دفاتر گردشگری کرمانشاه هستند، اکنون تعطیل شده‌اند.

رئیس انجمن دفاتر گردشگری کرمانشاه افزود: علیرغم اینکه چنین شرایطی بر دفاتر گردشگری کرمانشاه حاکم شده، از سوی دیگر می‌بینیم اداره کل میراث فرهنگی استان برای فعالیت دفاتر جدید مجوز صادر می‌کند.

او افزود: اخیرا میراث فرهنگی استان برای تاسیس شش دفتر گردشگری جدید در استان مجوز صادر کرده، درحالیکه این مسئولین می‌دانند نه تنها گردشگری کرمانشاه بلکه گردشگری ایران و جهان هم به دلیل شیوع کرونا در رکود به سر می‌برد.

امیری ادامه داد: اگر هم دلیل این مسئولین برای صدور مجوز‌های جدید، آینده نگری و رونق گردشگری در پساکرونا است، این سوال را داریم چرا این اقدام را برای همان زمان نمی‌گذارند و اکنون اشتغالی را بوجود می‌آورند که می‌دانند توجیه اقتصادی ندارد.

او گفت: مخالفت خود را با صدور بی رویه مجوز‌های تاسیس دفاتر گردشگری به میراث فرهنگی استان اعلام کرده ایم و این نکته را هم یادآور شده ایم که برخی از این دفاتر با هدف تور‌های یک روزه و طبیعت گردی وارد این عرصه می‌شوند، درحالیکه مناطق گردشگرپذیر استان پاسخگوی این تعداد تور‌های گردشگری نیست.

رئیس انجمن دفاتر گردشگری کرمانشاه توسعه روزافزون شرکت‌های اینترنتی که در حوزه فروش بلیت هواپیما و تور‌های گردشگری فعالیت دارند را از دیگر معضلات این روز‌های دفاتر گردشگری دانست و افزود: فعالیت شرکت‌های اینترنتی همچون علی بابا، آپ، هفت هشتاد، اسنپ و ... که اساسا تجاری هستند، اما این روز‌ها وارد فعالیت‌های گردشگری شده اند نیز دفاتر گردشگری را به سمت نابودی برده است.

او ادامه داد: چنین شرکت‌هایی خدمات ویژه‌ای را جهت فروش بلیط هواپیما می‌گیرند، این درحالی است که این خدمات ویژه به دفاتر گردشگری داده نمی‌شود.

امیری افزود: در این شرایط مردم برای تهیه بلیت با قیمت پایین‌تر به سمت این شرکت‌های اینترنتی سوق پیدا می‌کنند و کمتر سراغ دفاتر گردشگری می‌آیند، غافل از اینکه برخی از این شرکت‌ها تعهدی در قبال ارائه خدمات پس از فروش آن‌ها مانند کنسلی و ... ندارند.

این فعال حوزه گردشگری گفت: وقتی هر روزه گرایش مردم به این شرکت‌ها بیشتر می‌شود، دفاتر گردشگری هم علیرغم خدمات مطلوبی که ارائه می‌دهند، چون نمی‌توانند با آن‌ها رقابت کنند بیشتر به رکود می‌روند و افزایش تعداد آن‌ها توجیهی ندارد.

او گفت: از سال ۱۳۹۶ که زلزله بزرگ ازگله رخ داد و بعد از آن هم وقوع سیل و بعد شیوع کرونا را داشتیم، دفاتر گردشگری کرمانشاه هر روز با یک مشکل دست و پنجه نرم کرده اند و دیگر روی خوش بازار کار را به چشم ندیده اند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.