رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۴ شهرستان اردبیل وارد وضعیت زرد شده‌اند که این موضوع نشان دهنده بحرانی شدن وضعیت و نیز افزایش ابتلا و فوتی‌های کرونایی استان است.

۴ شهرستان اردبیل وارد وضعیت زرد شدند

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا در اردبیل از هشدار زنگ خطر کرونایی استان اردبیل خبر داد و گفت: در حال حاضر ۴ شهرستان اردبیل وارد وضعیت زرد شده‌اند که این موضوع نشان دهنده بحرانی شدن وضعیت و نیز افزایش ابتلا و فوتی‌های کرونایی استان است.

او با اشاره به این که مسئله عادی‌انگاری در حال حاضر به یک معضل جدی تبدیل شده است، افزود: درصدد هستیم با فرهنگ‌سازی و مقابله با این ویروس و اهتمام جدی مردم در راستای مقابله با کرونا گام‌های اساسی برداشته و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: نگرانی‌ها در شرایطی افزایش پیدا می‌کند که برخی‌ها قصد جدی گرفتن بیماری را ندارند.

حبیب‌زاده از واکسینه کردن ۱۲۰ نفر از کادر درمان خبر داد و اظهار کرد: با مشارکت بسیج و بهداشت ۹۷ درصد جمعیت استان اردبیل غربالگری کرونایی شدند و در هفته گذشته ۱۴۴ نفر مشکوک به کرونا قرنطینه و تحت درمان قرار گرفتند که درصدد هستیم با تقویت تیم‌های نظارتی و مراقبتی از شیوع این بیماری جلوگیری شود.

او تصریح کرد: اجرای مناسب طرح غربالگری با مشارکت تیم‌های مراقبتی و نظارتی با ۲۰ هزار مورد تماس تلفنی افراد پرخطر محقق شده و تمام سعی و تلاش ما کنترل و مهار بیماری است تا بتوانیم وضعیت را بهبود بخشیده و افراد در معرض خطر را شناسایی و مورد مراقبت قرار دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: انتظار ما بر این است تا بهار سال آینده بتوانیم اپیدمی چهارم کرونا را کنترل کرده و از بین ببریم و در این زمینه خودمراقبتی به عنوان یک اولویت اساسی مطرح است و در این زمینه به دنبال کاهش تردد مردم در ایام پایانی سال هستیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.