اسماعیلی بر ضرورت نظارت بر فعالیت‌های مدارس و مراکز غیر دولتی تاکید کرد و افزود: این نظارت‌ها می‌بایست بر اساس قانون انجام گیرد و سلیقه‌های شخصی دخالتی نداشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرهاد اسماعیلی در جمع رییس و کارکنان اداره مشارکت‌های مردمی، مدارس و مراکز غیر دولتی استان،  با بیان اینکه در نظارت بر مدارس غیردولتی از سلیقه‌های شخصی پرهیز شود، گفت: در این نظارت‌ها احقاق حقوق همه ارکان این مدارس از جمله موسس، پرسنل شاغل، دانش آموز و اولیا آن‌ها مورد تاکید است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مدارس و مراکز غیر دولتی، فعالیت‌ها و خدمات خود را در حوزه آموزش و پرورش به جامعه ارائه کنند.

اسماعیلی در همین راستا پیشنهاد تشکیل نمایشگاهی از دستاورد‌های مدارس غیر دولتی خصوصاً در حوزه آموزش مجازی در دوران کرونا را ارائه کرد و همچنین بر افزایش کیفیت فعالیت‌های یاددهی و یادگیری در این مدارس تاکید کرد و افزود: این افزایش نباید فدای فعالیت‌های کمی این مدارس گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین بر توانمندسازی و افزایش آگاهی معلمان شاغل در مدارس غیردولتی تاکید کرد و افزود: در این راستا برنامه‌های آموزشی متعددی طراحی و اجرا شود.

اسماعیلی گفت: در این برنامه‌های آموزشی محتوا‌های مناسب در قالب ساعت‌های مشخص و توسط اساتید خبره طراحی گردد.

او بر ضرورت آسیب شناسی دوره‌های قبلی برگزار شده تاکید کرد و افزود: این دوره‌ها باید به نحوی طراحی شود که نیاز مدارس غیردولتی را در حوزه افزایش کیفیت آموزش و پرورش پاسخ دهد.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس و مراکز غیر دولتی آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه افزود: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۶۳۰ مدرسه غیر دولتی در استان فارس مشغول به فعالیت هستند.

یزدان دشتیان گفت: بیش از ۱۶ هزار نفر پرسنل شاغل در قالب موسس، مدیر و معلم در این مدارس مشغول به فعالیت هستند.

او همچنین افزود: بیش از یکصد و ۵۶ هزار دانش آموز نیز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار