بازگشت ۲۷ واحد صنعتی راکد لرستان به چرخه تولید

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۲۷ واحد صنعتی راکد و تعطیل این استان که زیرساخت و تجهیزات مناسبی برای احیا داشتند امسال به چرخه تولید بازگشته‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، بختیار رازانی گفت :صنایع بزرگی در لرستان وجود داشته است که یا نتوانسته اند تجهیزات و امکانات خود را به روز و خطوط تولید را بازسازی و نوسازی کنند و یا موفق به دستیابی به بازار فروش مناسب نشده اند که این دلایل باعث خروج آن‌ها از چرخه تولید شده است.

او گفت: تمام تلاش دولت در سال‌های اخیر فعال کردن صنایع بزرگ استان با اشتغالزایی بالا بوده و اکنون یکی از سیاست‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان‌های استانی، فعال سازی واحد‌های راکد و تعطیل است.

رازانی تصریح کرد: سال گذشته نیز با اهتمام همه دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی و سازمان صمت لرستان ۳۹ واحد صنعتی راکد، مدت‌های زیادی پس از تعطیلی به چرخه تولید بازگردانده شد.

او  اظهار کرد: مهمترین مشکلات واحد‌های صنعتی لرستان تامین اعتبار به خصوص در بعد سرمایه در گردش، یا تامین مالی برای سرمایه‌های ثابت و نوسازی خطوط تولید بوده و مشکل برخی از این واحد‌های راکد و تعطیل، با کمک سیستم قضایی حل شده است.

سرپرست صمت لرستان گفت: امسال واحد‌های راکدی که دارای زیرساخت‌های آب، برق، گاز، تلفن و خطوط تولید بودند با تزریق نقدینگی، یا تغییر محصول و بازسازی خطوط تولید به چرخه اقتصادی کار بازگشتند.

رازانی اضافه کرد: لرستان در مجموع ۱۸ شهرک صنعتی فعال و یک منطقه ویژه اقتصادی دارد که قابلیت استقرار واحد‌های صنعتی و ۳۰ درصد صنایع استان در آن وجود دارد و هم اکنون از یک هزار و ۱۵۰ واحد صنعتی بیش از ۶۷ درصد با ظرفیت ۲۰ تا ۱۰۰ درصد فعال هستند.

او تاکید کرد: اولویت اول لرستان، فعال کردن واحد‌های خارج از چرخه تولید و اولویت دوم، افزایش تولید واحد‌های فعال به ظرفیت اسمی خود است چراکه سرمایه گذاری این واحد‌ها انجام شده است و زودتر می‌توانند به ظرفیت کامل تولید برسند.

رازانی گفت: مقام معظم رهبری امسال و سال‌های گذشته را با شعار اقتصادی نامگذاری کرده اند و اکنون که در تحریم یک جانبه و جنگ اقتصادی قرار داریم، واحد‌های صنعتی و تولیدی پیشقراول این جنگ هستند. 

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.