زنان روستایی آستین هنرشان را بالا زدند

۴۸۰ نفر به صورت خانگی و کارگاهی در شرکت‌های تعاون روستایی خراسان جنوبی مشغول به کار هستند.

ضیائیان احمدی مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: همزمان با دهه فجر ۳۵ بانوی جدید در شرکت تازه تأسیس شده‌ی زنان کارآفرین روستای سرچاه تازیان مشغول به کار شده اند.

او افزود: زنان روستایی با استفاده از نخ و کرک‌هایی که به صورت طبیعی تولید می شود، اقدام به پارچه بافی و حوله بافی می‌کنند که از این پارچه‌ها در تولید البسه زنانه و مردانه استفاده می‌شود.

ضیائیان احمدی همچنین در مورد صادرات این صنایع دستی عنوان کرد: از شرکت تعاونی خراشاد، محصولاتی به کشور‌های ایتالیا، هلند، فرانسه و آلمان صادر شده است که اقدام مفیدی در زمینه‌ی ارزآوری و توسعه اقتصادی به حساب می آید.


بیشتر بخوانید


مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی ادامه داد: به دنبال درخواست بانوان سرایانی، در حال زمینه یابی برای تشکیل شرکت تعاونی روستایی زنان در این شهرستان هستیم تا از هنر این بانوان روستایی هم بهره‌مند شویم.

پارچه‌های سنتی تولید شده در شرکت‌های تعاون روستایی استان، نوعی پارچه سنتی ضد تعریق، ضد حساسیت و همچنین گرمازا بوده و به همین دلیل از آن به عنوان یک پارچه‌ی درمانی یاد می‌شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار