طبق آمار ارائه شده از سوی مسئولین شهری هزار و ۲۲۸ هکتار از مساحت شهر کرمانشاه که ۳۱ درصد جمعیت این شهر است در بافت فرسوده قرار دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، دلفانی معاون سازمان بازآفرینی شهرداری کرمانشاه گفت : در حال حاضر ۱۲ درصد مساحت شهر کرمانشاه دارای بافت فرسوده است که در مرکز شهر واقع شده و ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت شهر کرمانشاه در این مناطق ساکن هستند.

او متولی نوسازی بافت فرسوده را شرکت عمران و مسکن سازان منطقه غرب به عنوان نماینده وزارت راه و شهرسازی و سازمان عمران و باز آفرینی فضا‌های شهری شهرداری کرمانشاه اعلام کرد و گفت : در حال حاضر مصوبات کمیسیون ماده ۵ برای نوسازی بافت فرسوده در دست اجراست.

او به امتیازاتی که برای نوسازی بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده اشاره کرد و افزود: متقاضیان ساخت و ساز در بافت فرسوده با تراکم ۱۸۰ درصد (سه طبقه) از پرداخت کلیه هزینه‌های شهرداری معاف هستند و با معرفی مالکان به راه و شهرسازی تسهیلات نوسازی ۸۰ میلیون تومانی به ازای هر واحد با کارمزد ۱۸ درصد و بدون سپرده بانکی به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

معاون سازمان بازآفرینی شهرداری کرمانشاه افزود: از سال ۱۳۸۷ تا پایان امسال (سال ۹۸) هزار و ۹۵۹ پروانه ساختمانی در بافت فرسوده شهر کرمانشاه صادر شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.