حجت الاسلام محامی گفت: ائمه جمعه در پاسخ به برخی صحبت‌ها و اقدامات، نقد منصفانه و عالمانه با رعایت کامل اخلاق، سعه صدر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حجت الاسلام محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: ائمه جمعه در پاسخ به برخی صحبت‌ها و اقدامات، نقد منصفانه و عالمانه با رعایت کامل اخلاق، سعه صدر و پرهیز از دوقطبی‌سازی داشته باشند تا اقناع عمومی ایجاد کند.

او در دیدار ائمه جمعه منطقه سیستان ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب و گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر لزوم تلاش برای ایفای نقش راهبری در جامعه توسط ائمه جمعه و ایجاد هماهنگی، همکاری و همدلی در سایر قسمت‌ها تاکید کرد و اظهارداشت: فعالیت فرهنگی ماموریت اول و ذاتی ائمه جمعه است و باید با رصد مسائل فرهنگی و اجتماعی، پیگیری‌های لازم انجام و با حرکت‌های هوشمندانه در جهت حل مسائل اقدام شود.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با اشاره به تنوع قومی و قبیله‌ای و وجود مذاهب مختلف در استان، خواستار سعه صدر در برخورد با نظر مخالفان و بالا بردن آستانه تحمل در عین دفاع از مبانی با منطق و استدلال شد و افزود: نیاز است تا در پاسخ به برخی صحبت‌ها و کار‌ها نقدی منصفانه و عالمانه صورت گیرد آن هم با رعایت کامل اخلاق و پرهیز از بدگویی تا اقناع عمومی ایجاد کند.

امام جمعه زاهدان خاطر نشان کرد: ایجاد فضای دو قطبی و دو دستگی مورد خواست دشمنان و بازی در زمین دشمن است.

آیت‌الله محامی به نکات ارائه شده از سوی ائمه جمعه از جمله استفاده از موقعیت مرز، انتقال آب دریای عمان، معضل فاقدان شناسنامه و فرهنگ غلط مساعده‌گیری، پاسخ و به بیان نکات مدنظر در این راستا پرداخت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار