سخنگوی شورای شهر تهران:

ساخت و ساز از حفظ میراث خیابان ولی عصر سبقت گرفت/ آقای حناچی محافظه کاری در کاهش تراکم را پایان دهید

سخنگوی شورای شهر گفت: رونق ساخت و ساز نسبت به حفاظت این میراث بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اعطا عضو شورای شهر تهران در دویست و هفتاد و دومین جلسه شورای شهر تهران خطاب به شهردار تهران گفت: پس از سال‌ها انتظار طرح ساماندهی خیابان ولیعصر در دستور کار کمیسیون ماده ۵ قرار می‌گیرد، ولیعصر میراث طبیعی تهران است و تنها جایی برای عبور نیست.

وی افزود: این مسیر طبیعی نیاز به حفاظت دارد همچنین ماموریت شهر باید رسیدگی به طرح ساماندهی خیابان ولیعصر و اصلاح طرح تفصیلی آن باشد، بنده از ابتدای امسال مکررا درگیر طرح ساماندهی این محور بودم.

سخنگوی شورای شهر تهران بیان کرد: متاسفانه شاهد این هستیم که رونق ساخت و ساز نسبت به حفاظت این میراث بیشتر شده است، در گزارشات ارائه شده موضوع حفاظت از درختان ولیعصر به عنوان اولویت اصلی معرفی شده است.

اعطا تاکید کرد: آقای حناچی شما از دهۀ ۸۰ در تهیه پرونده ثبت ملی و ثبت جهانی باغ - خیابان پایتخت حضور فعال داشتید و به همین دلیل بیشتر از دیگران نسبت به ارزش‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی آن آگاه هستید همچنین چنانکه انتظار می‌رفت، پیگیری ثبت جهانی این خیابان را در برنامه ارائه شده به شورا وعده کرده اید.

وی تصریح کرد: طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه جایی است که می‌توان معماری تهران را، از عمارت‌های قاجاری همچون مسجد و مدرسه مشیرالسلطنه و عمارت امیربهادر، تا آثار پر ارجی همچون ساختمان تئاتر شهر در چهارراه ولیعصر تا پردیس سینمایی ملت را کمی آن سوتر، در مجاورت آن دید.

عضو شورای شهر تهران گفت: دور از انتظار نبوده و نیست که ماموریت تهیۀ طرح ساماندهی خیابان ولیعصر و اصلاح طرح تفصیلی خیابان ولیعصر، حفاظت از این میراث پرارج طبیعی، تاریخی و فرهنگی باشد.

وی ادامه داد: به تازگی و با اتمام فرآیند تهیه طرح ساماندهی توسط مشاور طرح، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران درصدد ارسال طرح یاد شده به کمیسیون ماده پنج شهر تهران جهت سیر مراحل تصویب برآمده است؛ اقدامی شایسته که می‌توان به عنوان یادگاری از این دوره مدیریت شهری برای حفاظت از میراث طبیعی، تاریخی و فرهنگی پایتخت برای آیندگان به یادگار بماند.

سخنگوی شورای شهر تهران یادآور شد: در کاهش تراکم مجاز ساخت و ساز در جداره‌های خیابان ولیعصر، تردید نکنید، نمی‌توان از اولویت حفاظت از چنار‌های قدیمی چنارستان تهران سخن گفت، اما در عمل، همچنان رونق ساخت و ساز در پلاک‌های مجاور را اولویت بیشتر بخشید. نمی‌توان به حفاظت از میراث طبیعی اندیشید، اما در کاهش تراکم ساخت و ساز‌های آسیب زننده، محافظه کار و دست به عصا بود.

اعطا خطاب به حناچی خاطرنشان کرد: شهردار تهران! آنچه به عنوان ضوابط جدید ساخت و ساز در خیابان ولیعصر، در کمیسیون ماده ۵ به تصویب میرسد، شاید آخرین فرصت برای حفاظت از چنارستان تهران باشد. این فرصت را دریابید و اجازه ندهید آخرین فرصت حفاظت از چنارستان، با توجیه رونق ساخت و ساز در ولیعصر، از دست برود.

وی ادامه داد: آقای حناچی بر اساس دانش و تدبیر و تجربه خود، محافظه کاری در کاهش تراکم را پایان دهید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار