کارشناس مسائل صنعت و معدن استان یزد از پیشرو بودن استان در بخش صنعت و معدن کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد مهدی زارع کارشناس مسائل صنعت و معدن استان یزد گفت: استان یزد با توجه به پتانسیل و ظرفیت های فراوان توانسته در بخش صنعت رتبه چهارم و در بخش معدن دومین رتبه را در کشور از آن خود کند.

او با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب  در حوزه اقتصاد مقاومتی مبنی بر توجه خاص به صنایع پیشران، تصریح کرد: صنایع پیشرو می‌تواند با ایجاد زیر ساخت‌های مناسب، ارزش افزوده و اشتغال ایجاد کند.

کارشناس مسائل صنعت و معدن استان با اشاره به اینکه استان یزد در حوزه صادرات جزء ۱۰ استان برتر کشور است، اظهار داشت: قرار گرفتن یزد در پنج راه ریلی کشور، محدودیت نداشتن زمین در یزد، قرار گرفتن در مرکز کشور و منابع انسانی نخبه و کارآفرین و خلاق از ویژگی‌های خاص این استان است.

او شناسایی ۵۰ نوع ماده معدنی را از پتانسیل معدنی استان دانست و افزود: اگر فرآوری در کنار معدن صورت بگیرد حلقه اشتغال را ایجاد می‌کند.

زارع با بیان اینکه نبود حضور عامه مردم در حوزه سرمایه‌گذاری، صنعت و اقتصاد استان، استفاده از تکنولوژی داخلی و آمایش سرمایه‌گذاری از تفاوت‌های شاخص نسبت به ۴۲ سال قبل است، اظهار داشت: واگذار کردن تصمیم‌سازی و تصمیم گیری‌های اجرایی در حوزه صنعت و معدن به تشکل‌های مربوطه، توجه به شفافیت، توجه به معدن از جمله راهکار‌های موثر برای بهبود وضعیت استان در بخش صنعت و معدن است.

او خودکفایی، از وابستگی به دور شدن ومنتفع شدن مردم را از اهداف سرمایه گذاری برشمرد و ادامه داد: دولت و سرمایه گذار بخش خصوصی ملزم به داشتن یک پیوست توسعه پایداراست.

زارع با بیان لزوم هدایت سرمایه گذاری‌ها با توجه به پتانسیل‌های منطقه‌ای، جغرافیایی، آب و هوایی و آمایش سرزمینی اعلام کرد: افراد تحصیل کرده در استان، وجود منابع معدنی خوبی در استان و تعامل خوب استان با سایر استان ها‌ی کشور باعث ترغیب مردم به سمت سرمایه‌گذاری در یزد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار