به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی، متصدیان ۲۴۶ واحد صنفی در استان همدان طی هفته گذشته به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، لیدا رفعتی مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان با بیان اینکه درهفته گذشته متصدیان ۲۴۶ واحد صنفی در استان همدان به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی به دستگاه قضایی معرفی شدندگفت:بیشترین واحد‌های متخلف مربوط به کارگاه و صنایع کوچک زیر ۲۵ نیرو با ۸۸ واحد، ۶۶ سوپرمارکت و خواربارفروشی، ۳۵ نانوایی، ۱۳ رستوران، ۱۰ جایگاه سوخت و ۹ مطب پزشک است.

او افزود: همچنین در یک هفته گذشته با دستور مقام قضایی ۱۸ واحد از جمله هشت سوپرمارکت و خوار و بارفروشی، پنج نانوایی و پنج رستوران در استان همدان پلمب شد.

 مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان بیان کرد: ۲۳ درصد مراجعه کنندگان به مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب استان همدان از ماسک برای محافظت از خود در برابر ویروس استفاده نکردند و تنها ۷۷ درصد خدمات گیرندگان نسبت به زدن ماسک هنگام حضور در اماکن عمومی اقدام کردند.

رفعتی اضافه کرد: میزان استفاده از ماسک در پایانه‌های مسافربری برون شهری  ۶۳ درصد، کارگاه و صنایع کوچک ۷۳ درصد، مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک، جایگاه سوخت و نانوایی‌ها هم ۷۵ درصد گزارش شده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.