صدور حکم جدید برای اماکن مذهبی استان یزد

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان یزد از صدور ۱۰۵۵ حکم برای هیأت امناء اماکن مذهبی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام مجید کرمی معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: از ابتدای امسال ۱۰۵۵ حکم برای هیأت امناء اماکن مذهبی در کمیسیون تائید صلاحیت صادر شده است.

او با اشاره به فعالیت این کمیسیون، افزود: این کمیسیون به صورت ماهانه تشکیل می‌شود و اماکن و بقاع متبرکه‌ای که به هر دلیلی دارای هیئت امناء نیستند و یا اعتبار احکام آنان تمام شده است از سوی این کمیسیون مورد بازبینی قرار می‌گیرد و برای صدور حکم به اداره کل اوقاف معرفی می‌شوند.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان یزد اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون برای ۲۲۰ هیات امنای بقعه متبرکه، مسجد و حسینیه در این استان حکم صلاحیت صادر شده است

حجت الاسلام کرمی تصریح کرد: هیئت امنای مساجد و حسینیه‌ها بر اساس شاخصه‌های ولایت مداری، امانت داری، متعهد، تحصیل کرده، شخصیت فرهنگی و قرآنی، جوان، فعال و هوشمند انتخاب و برابر مبانی قانونی و ساماندهی مدیریت یکپارچه این اماکن مقدس به کارگیری می‌شوند.

حجت الاسلام کرمی افزود: بهره گیری از ظرفیت‌های فکری، مدیریتی، رشد و بالندگی فضای معنوی و فرهنگی، دستیابی به مدیریت پاسخگو و خدمتگزار و افزایش مشارکت‌های مردمی در اداره بقاع متبرکه را از اهداف انتخاب و به کارگیری هیئت امنای متعهد عنوان کرد.

او تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری نیز ۲۰ پرونده در دست اقدام کمیسیون تایید صلاحیت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بررسی و مورد تایید قرار گیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار