مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: دولت در تامین نهاده‌های مرغی مرغداری‌ها هیچگونه مشکلی ندارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین وطن دوست، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل در بازدید از محل سالن کشتارگاه مرغ گفت: استان اردبیل در زمینه تولید و عرضه مرغ کمبود ندارد و روزانه بیش از ۱۰۰تن مرغ در کشتارگاه‌های مرغی استان به بازار عرضه می‌شود.

او ضمن تقدیر از از عوامل تولید کننده این مواد غذایی در استان افزود: خروج مرغ مازاد باید با مجوز‌های لازم انجام گیرد و از عوامل انتظامی نیز در خواست شده که راه‌های ارتباطی و نحوه خروج مرغ را کنترل کرده و از خروج غیر مجاز جلوگیری کنند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل ادامه داد: همدلی، اهتمام جدی و نظارت کامل بر تمام مراحل از جوجه ریزی تا کشتار و فروش مرغ به مصرف کننده با قیمت مصوب مورد نظر و توجه مجموعه استانداری اردبیل است و باید همه با رعایت اصول به قوانین و مصوبات تمکین کنیم.

وطن دوست با بیان اینکه تامین و کشتار مرغ با قیمت مصوب تا کشتارگاه به عهده سازمان جهادکشاورزی است افزود: نظارت بر کشتار بهداشتی و بارگیری بر کامیون‌های پلمب شده و تحویل آن به نماینده سازمان صمت نیز جز وظایف مسئول فنی دامپزشکی مستقر در کشتارگاه اعلام شده است.

او بیان کرد: دریافت مرغ کشتار شده در کامیون‌های پلمب شده از درب کشتارگاه و توزیع در واحد‌های صنفی منتخب نیز بر عهده سازمان صمت است.

مدیرکل دفتر اقتصادی استاندار اردبیل تصریح کرد: مردم فهیم استان باید با امنیت کامل این مواد غذایی را تهیه کنند چرا که حتی مرغ‌های کشتارشده در درب کشتارگاه پلمب شده و در محل فروش توسط بازرسین سازمان صمت باز می‌شوند.

وطن دوست با بیان اینکه اداره کل دامپزشکی لیست مرغداران را به تفکیک تعداد و مقدار به همراه مشخصات به استانداری ارسال کند افزود: اداره کل دامپزشکی لیست کامیون‌های حامل مرغ پلمب شده را نیز به همراه مشخصات کامل راننده و شماره ماشین و محل مقصد توزیع را تا ساعت ۱۰ صبح روز بعد به استانداری و سازمان صمت و جهادکشاورزی اعلام خواهد کرد.

او با تاکید بر اینکه سازمان صمت لیست و مقدار فروش واحد‌های صنفی به واحد‌های مرتبط اعلام کند گفت: با این اقدام و برنامه ریزی هیچ گونه تخلفی در عرضه برای مروغ فروشی‌ها و خروج مرغ از استان اتفاق نمی‌افتد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.